۱ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۲:۲۶
کد خبر: 82892433
T T
۰ نفر

به بهانه روز جانباز/

جانباز يعني سربلندي يك ملت

۱ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۲:۲۶
کد خبر: 82892433
جانباز يعني سربلندي يك ملت

يزد- ايرنا- فرخنده روز ولادت حضرت عباس(ع)، جانباز دشت كربلا بعنوان روز جانباز نامگذاري شده است.

از آن روز كه دندان هاي وجود مقدس و نازنين پيامبر نور و رحمت (ص) - نخستين جانباز اسلام - با سنگ جهل و خشونت خرد شد و پس از زخم هاي پرشماري كه بر بدن مبارك امير مومنان(ع) نشست، جانبازي هاي اسوه زنان عالم در دفاع از حريم ولايت تا جانبازي هاي بزرگ جانباز تاريخ انسانيت حضرت ابوالفضل العباس (ع) در حماسه خونين كربلا، همواره شعر زيباي عشق و ايثار در دفاع از آيين و دفاع از حريم ولايت بر صفحه تاريخ نقش بسته است.
چه زيباست كه خجسته زاد روز ولادت باسعادت 'قمر منير بني هاشم' دلاور مرد صحنه بي همتاي كربلا روز جانباز نام نهاده شد.
امروز پس از قرن ها، مرداني از تبار نيكان از چشمه هميشه جوشان معرفت باب الحوائج ، درس ادب و مردانگي آموختند و مشق ايثار و جانبازي كردند تا جهانيان بدانند كه خط روشني كه الگوي بي نظيري چون عباس (ع) -آموزگار بزرگ عشق و وفا و امير ادب و شجاعت - رسم نموده هرگز محو نخواهد شد .
چه زيبا امام خوبيها حضرت روح الله (ره) جانبازان را مايه سربلندي و افتخار ملت ايران و امت اسلام خواندند.
در وصف بزرگ منشي و عظمت جانبازان همان بس كه پير جماران ، خود را در برابر عظمت روح جانبازان خجالت زده و از ترسيم مقام بلند آنان عاجز دانستند.
سلام ما بر جانبازان سرافرازي كه در راه عزت اسلام و سربلندي كشور از جان مايه گذاشتند.
سلام ما بر دليرمرداني كه مردانه ايستادند ، سر و دست و چشم خود را هديه خدا دادند تا فرهنگ اسلام و ارزش هاي انقلاب و تماميت ارضي كشور ايران حفظ شود.
سلام و درود بي پايان نثار جانبازان ، اين شهيدان زنده تاريخ، در برابر وجود مقدس شما بزرگ مردان جانباز كه زيبا مردانگي و شجاعت و ايثار را به تصوير كشيديد به احترام مي ايستيم و سر تعظيم فرود مي آوريم و بر قدم هاي شما بوسه مي زنيم و خاك پايتان را توتياي چشم خود ميكنيم چرا كه امنيت ، آسايش ، آرامش و سربلندي امروز كشورمان را مديون جانبازي هاي ديروز شما خوبان روزگار ميدانيم.
عزيزان ملت، روزتان مبارك
'محمدجواد عابدي'
7544/ 6197