۲۵ بهمن ۱۴۰۲، ۱۳:۲۸
کد خبرنگار: 5333
کد خبر: 85386663
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

برگزاری مراسم بزرگداشت روز جانباز در مسجد کبود ایروان

تهران-ایرنا- مراسم بزرگداشت اعیاد شعبانیه، ولادت امام حسین(ع) و روز پاسدار، ولادت حضرت ابوالفضل‌العباس و روز جانباز و ولادت امام سجاد (ع) در مسجد کبود ایروان در امنستان برگزار شد.

به گزارش ایرنا، از رایزن فرهنگی ایران در ارمنستان، مراسم بزرگداشت اعیاد شعبانیه، ولادت امام حسین(ع) و روز پاسدار، ولادت حضرت ابوالفضل‌العباس (ع) و روز جانباز و ولادت امام سجاد (ع) با هدف احیا شعائر دینی در مسجد کبود ایروان در امنستان، با حضور مهدی سبحانی سفیر و اعضای سفارت جمهوری اسلامی ایران در ارمنستان، جمع کثیری از ایرانیان و علاقه‌مندان به مکتب اهل‌البیت (ع) و گروهی از دانشجویان مسلمان شیعه کشورهایی از جمله هند و دیگر کشورهای همسایه برگزار شد.

مراسم با قرائت آیاتی از کلام‌الله مجید و دعای توسل آغاز شد و سپس نماهنگی درباره بزرگداشت و تکریم مقام جانبازان حاوی تصاویری از دیدار رهبر معظم انقلاب اسلامی با جانبازان برای حضار به نمایش درآمد.

محمد اسدی‌موحد رایزن فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در ارمنستان در این مراسم با تبریک این ایام و اعیاد بزرگ، روز پاسدار و همچنین روز جانباز را به حضار تبریک گفت و از مهدی سبحانی سفیر ایران در ارمنستان که از جانبازان گرانقدر دوران دفاع مقدس هستند قدردانی کرد.

برگزاری مراسم بزرگداشت روز جانباز در مسجد کبود ایروان
مسجد کبود ایروان در ارمنستان

ادب، وفا و شجاعت صفات بارز حضرت عباس (ع)

اسدی‌موحد با اشاره به برخی فضایل امام حسین (ع) و همچنین روز جانباز و ولادت حضرت ابوالفضل(ع)، مطرح کرد: ایشان اگرچه امام نیستند ولی جایگاه ویژه‌ای نزد اهل‌البیت (ع) دارد. از صفات بارز این مرد بزرگ و الهی ادب، وفا و شجاعت بود و در اوج قله این صفات و ویژگی‌ها و فضایل اخلاقی قرار داشت و در مقابل امام حسین و اهل بیت (ع) ادب، شجاعت و وفا را در حد کمال و در بهترین شکل رعایت می‌کرد.

وی با اشاره به بعضی از احادیث امام صادق (ع)همچنین زیارت‌نامه آن حضرت او را از بهترین بندگان صالح خدا دانست و گفت: طبق روایات حضرت عباس (ع)در روز قیامت جایگاه و مقام ویژه‌ای دارد که دیگر شهدا به مقام او غبطه می‌خورند.

این مراسم با اجرای سرود توسط گروه سرود مجتمع آموزشی شهید فهمیده ادامه پیدا کرد و سپس با اجرای مسابقات فرهنگی درباره روز جانباز و میلاد مسعود امام حسین (ع) ادامه داشت.

برگزاری مراسم بزرگداشت روز جانباز در مسجد کبود ایروان

مهدی سبحانی سفیر جمهوری اسلامی ایران در ارمنستان که خود از جانبازان سرافراز انقلاب است درباره جایگاه حضرت عباس (ع) و روز جانباز و نقش جانبازان، رزمندگان و مجاهدان در حفظ امنیت و حفظ ارزش‌های دینی و اخلاقی به ایراد سخنانی پرداخت.

در این مراسم به جانبازان حاضر در مراسم هدایایی تقدیم شد و با مولودی‌خوانی و مداحی پایان یافت‌.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha