۱ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۲:۳۵
کد خبر: 82892445
T T
۰ نفر

برند سازی و تعلق خاطر،لازمه حمایت از كالای ایرانی

۱ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۲:۳۵
کد خبر: 82892445
برند سازی و تعلق خاطر،لازمه حمایت از كالای ایرانی

اصفهان- ایرنا- ضرورت برند سازی و ایجاد تعلق در افكار عمومی برای خرید كالا و اجناس ایرانی ، تاكید مسئولان و فعالان اقتصاد برای حمایت از تولید داخل كشور است.

به گزارش ایرنا، نامگذاری سال ها بویژه در چند سال اخیر با تمركز بر مسائل اقتصادی، رویكردی است كه رهبر معظم انقلاب با توجه بر آن تلاش دارند تا حركت در مسیر انقلاب و نظام اسلامی را سرعت بخشند.
مردم و مسئولان نیز كه همواره مورد خطاب ایشان بوده اند در این راه و مسیر تكالیف و نقش هایی دارند كه هر كدام با عمل به آنها و فرار از روزمرگی های معمول باید بستر را برای ترقی، رشد و پویایی در این جاده ناهموار فراهم و هموار كنند.
حمایت از تولید ایرانی، حمایت از معیشت و چرخیدن چرخ زندگی است ؛ حمایت از كالاها و اجناسی كه اگر با كیفیت باشند قطع به یقین، این حمایت نیز بیشتر و بیشتر خواهد شد.
در این میان استان اصفهان، بعنوان یكی از مراكز و مناطق صنعتی و تولیدی جایگاه و نقش ویژه ای در تولید مواد و قطعات صنعتی اولیه و تكمیلی، منسوجات، مواد بهداشتی و خوراكی دارد .
رئیس اتاق اصناف اصفهان لازمه استقبال مردم از تولیدات داخلی را ایجاد تعلق خاطر در افكار عمومی دانست و گفت : اگر این موضوع یعنی خرید تولید ایرانی به دغدغه و تعلق خاطر هر ایرانی تبدیل شود شاهد فرهنگ سازی خوب در این بخش خواهیم بود.
رسول جهانگیری در گفت و گو با ایرنا اظهار كرد: فرهنگ سازی و ایجاد دغدغه نسبت به توان و تولید داخلی می تواند با محوریت بسیج اصناف، اتحادیه ها، بخش های مختلف اقتصادی و اجتماعی و اتاق های اصناف دنبال و پیگیری شود.
به گفته وی ایجاد تعلق خاطر خرید داخلی و فرهنگ سازی در این پیوند موضوع مهمی است كه در كلاس ها و دوره های آموزشی اتاق اصناف بر آنها تاكید می شود.
مسئول بسیج اصناف استان اصفهان نیز با اشاره به نامگذاری سال 97 به نام حمایت از كالای ایرانی تصریح كرد: این نام ها نشان دهنده دغدغه های اصلی رهبر انقلاب است كه در حقیقت به دنبال حل و فصل مشكلات مردم هستند.
حمیدرضا امانی به ایرنا گفت: اصناف و بازار همواره در طول دوران انقلاب و دفاع مقدس نقش پررنگی در توسعه و ترقی اقتصاد كشور داشته اند اما ایجاد بستر كار برای شكل گیری مراكز و فروشگاه هایی با رویكرد عرضه محصولات تمام ایرانی باید در سال جاری دنبال شود.
وی برندسازی را در تحقق شعار سال و استقبال مردم از تولیدات ملی مهم ارزیابی كرد و گفت: بسیج اصناف، نشست ها و جلسه هایی با اتحادیه ها و نهادهای مرتبط در موضوع نشان سازی برگزار كرده و كارگروه های حمایت از كالای ایرانی نیز تشكیل داده است.
امانی ادامه داد: 19 عنوان و راهكار در موضوع شعار سال احصا و به همه حوزه های بسیج اصناف استان اصفهان ارسال و ابلاغ شده است.
رئیس اتحادیه پوشاك استان اصفهان نیز گفت: برخی تولیدكنندگان محصولاتشان را در اصفهان تولید می كنند اما نشان خارجی بر آنها می زنند تا این اجناس زودتر به فروش برسد.
ابراهیم خطابخش افزود: همكاری سازمان های مرتبط بویژه اداره دارایی و امور مالیاتی با تولیدكنندگان و اصناف برای حل مشكلات مالیاتی ضروری است.
وی تصریح كرد: عمده مشكلات بخش تولید پوشاك در استان اصفهان و حتی بخشی از ورشكستگی های موجود، مربوط به سخت گیری های اداره دارایی است كه ضروری است در نشستی با مسئولان این اداره مسائل مطرح و برطرف شود.
7147/ت/ 6022