۱ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۵:۰۹
کد خبر: 82892685
T T
۰ نفر

معاينات پزشكي 2500 زائر حج خراسان رضوي تكميل شد

۱ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۵:۰۹
کد خبر: 82892685
معاينات پزشكي 2500 زائر حج خراسان رضوي تكميل شد

مشهد- ايرنا- مدير عامل جمعيت هلال احمر خراسان رضوي گفت: معاينات پزشكي 2500 زائر حج تمتع در اين استان به پايان رسيد.

سيد مجتبي احمدي روز شنبه در همايش توجيهي پزشكان حج تمتع افزود: تاكنون اسامي 10 هزار و 690 نفر از زائران حج تمتع در سايت جمعيت هلال احمر خراسان رضوي به ثبت رسيده است.
وي اظهار كرد: از 2500 زائري كه معاينات پزشكي آنان به اتمام رسيده است 11 نفر به دليل مشكلات سلامتي رد صلاحيت شدند.
وي گفت: علاوه بر اين پرونده 1930 نفر نيز در حال بررسي مجدد و معاينات 6 هزار و 160 نفر هم هنوز آغاز نشده است.
احمدي افزود: امسال 37 پزشك از خراسان رضوي در حج تمتع به زائران بيت‌ الله ‌الحرام خدمت ‌رساني مي ‌كنند.
وي اظهار كرد: جلسات توجيهي اين پزشكان اول ارديبهشت و بازآموزي‌ آموزشها روزهاي 30و 31 خرداد ماه و اول تير ماه امسال با همكاري جمعيت هلال احمر و مديريت حج و زيارت استان و دانشگاه علوم پزشكي مشهد برگزار مي‌ شود.
وي گفت: در اين دوره هاي آموزشي آخرين اطلاعات و دانش ‌هاي روز يادآوري و بازآموزي مي شود.
مديرعامل جمعيت هلال احمر خراسان رضوي افزود: آموزش حجاج و زائران به ‌صورت ويژه در دستور كار قرار گرفته تا با بينش و اطلاعات كافي اعزام شوند و مشكلي در طول اين سفر نداشته باشند.
وي با بيان اينكه تجهيزات امدادي، دارويي و درماني از تهران ارسال مي‌ شود و استانها فقط در امر اعزام پزشك با كيف امداد و كمك‌ هاي اوليه فعال هستند، اظهار كرد: با توجه به تعداد زياد مراجعات در ثبت نام‌ ها و افزوده شدن 6 كاروان به تعداد كاروان ‌هاي موجود، در صورت نياز سه يا چهار پزشك ديگر به تعداد پزشكان اعزامي از خراسان رضوي افزوده مي ‌شود و هر پزشك 2 كاروان 135 تا 160 نفره را مديريت ‌مي ‌كند.

* اعزام بيش از 10 هزار زائر خراسان رضوي به حج تمتع
مديركل حج و زيارت خراسان رضوي نيز گفت: امسال 10 هزار و 780 زائر در قالب 78 كاروان از اين استان به حج تمتع اعزام مي ‌شوند.
جواد شاد از پزشكان خواست نتايج معاينات را در طول هفته جاري به صورت كامل در سامانه ثبت كنند تا اختلالي در برنامه هاي پيش بيني شده سازمان حج و زيارت و كاروانها ايجاد نشود.
7496 / 6053