۲ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۲:۳۴
کد خبر: 82893479
T T
۰ نفر

هواي كرمانشاه و سرپل ذهاب در وضعيت هشدار است

۲ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۲:۳۴
کد خبر: 82893479
هواي كرمانشاه و سرپل ذهاب در وضعيت هشدار است

كرمانشاه- ايرنا- رئيس اداره پايش محيط زيست استان كرمانشاه گفت: هواي شهرستان هاي كرمانشاه و سرپل ذهاب به دليل وجود گرد و غبار بيش از حد مجاز در وضعيت هشدار قرار دارد.

ثريا قرباني روز يكشنبه در گفت وگو با خبرنگار ايرنا، افزود: بر اساس پايش هاي انجام شده ميزان غلظت گرد و غبار در آسمان شهرستان هاي كرمانشاه و سرپل ذهاب به ترتيب 200 و 198 ميكروگرم بر مترمكعب هوا است كه نشان دهنده وضعيت هشدار است.
به گفته وي ميزان غلظت گرد و غبار تا 150 ميكروگرم بر متر مكعب هوا طبيعي و استاندارد است اما از اين مقدار بيشتر به ترتيب وارد وضعيت هاي هشدار، اضطرار و بحران مي شود.
رئيس اداره پايش اداره كل محيط زيست استان كرمانشاه با بيان اينكه وضعيت هواي ديگر شهرستان هاي استان در وضعيت سالم است، گفت: از روز گذشته تا كنون ميزان گرد و غبار در استان كرمانشاه كاهش پيدا كرده است.
قرباني ادامه داد: بر اساس پيش بيني هواشناسي با توجه به فعاليت سامانه اي ناپايدار در جو منطقه، ميزان غلظت گرد وغبار در آسمان استان كاهش پيدا خواهد كرد.
روز گذشته وضعيت هواي شهرستان هاي مرزي استان بحراني و شهر كرمانشاه اضطراري بود به نحوي كه ستادهاي مديريت بحران شهرستان هاي جوانرود، قصرشيرين، سرپل ذهاب و پاوه مدارس اين شهرستان ها را به دليل آلودگي هوا تعطيل كردند.
هواي شهر كرمانشاه در سال گذشته 13 روز از حد استاندارد خارج شده است كه 10 روز آن وضعيت در حالت هشدار و سه روز هم در حالت بحران بوده است.
7445/3033