۴ شهریور ۱۴۰۰، ۱۸:۰۶
کد خبرنگار: 2108
کد خبر: 84450040
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نخستین ایستگاه پایش گرد و غبار غرب کشور در بانه به بهره‌برداری رسید

سنندج- ایرنا- رییس اداره هواشناسی بانه گفت: نخستین ایستگاه پایش گرد غبار غرب کشور به منظور پایش پدیده گرد و غبار در این شهرستان به بهره برداری رسید.

محمد ویسی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با توجه به اینکه شهرستان بانه در نقطه صفر مرزی واقع شده برای کنترل و انجام اقدامات پیشگیرانه گرد و غباری که از مرزهای غربی کشور وارد می شود ایجاد این ایستگاه ضروری است.

وی با بیان اینکه برای جانمایی ایستگاه گرد و غبار بانه ۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال از محل اعتبارات ملی هزینه شده افزود: این ایستگاه اندازه انواع گازهای صنعتی، خانگی و آلودگی های خودروی انتشار یافته در محیط را می سنجد.

ویسی گفت: ایستگاه پایش گرد و غبار بانه به صورت برخط اطلاعات و داده ها را لحظه ای به سازمان هواشناسی کشور و استان ارسال می کند و این ایستگاه در محوطه اداره هواشناسی بانه جانمایی شد.

وی اضافه کرد: این ایستگاه علاوه بر اینکه گرد و غبار و ذرات موجود در هوا را شناسایی و اندازه گیری می کند در پیش بینی های هواشناسی هم موثر است.

شهرستان مرزی بانه با ۱۵۸ هزار نفر در ۲۷۰ کیلومتری سنندج مرکز استان واقع شده است.

اداره کل هواشناسی کردستان دارای ۲۲ ایستگاه هواشناسی شامل ۹ ایستگاه سینوپتیک (هر ساعت یک بار تغییرات هواشناسی در آن اندازه گیری و ثبت می‌شود) و ۱۳ ایستگاه اقلیم‌شناسی، ۷۹ ایستگاه باران‌سنجی و سه ایستگاه جاده‌ای است و این ایستگاه‌ها در طول شبانه روز پارامترهای هواشناسی را اندازه‌گیری و ثبت می‌کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha