۳ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۳:۳۷
کد خبر: 82894733
T T
۰ نفر

افزايش تاب آوري جامعه در مقابله با مشكلات موثر است

۳ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۳:۳۷
کد خبر: 82894733
افزايش تاب آوري جامعه در مقابله با مشكلات موثر است

سنندج - ايرنا - مديركل امور بانوان و خانواده استانداري كردستان گفت: افزايش تاب آوري جامعه در مواجهه با مسائل اجتماعي گامي موثر در راستاي مقابله با مشكلات موجود است.

به گزارش خبرنگار ايرنا، ليلا آژير روز دوشنبه در حاشيه برگزاري كارگاه آموزشي طرح توان افزايي و ارتقاي تاب آوري اجتماعي در جوامع محلي اظهار كرد: تاب آور كردن افراد به معني آموزش آنها براي استفاده صحيح از مهارت هاي زندگي است و بايد و بايد اين آموزش ها با ويژگي هاي فرهنگي كردستان همخواني داشته باشد.
وي با بيان اينكه اين طرح براي سومين سال متوالي در استان برگزار مي شود، افزود: فاز اول اجراي اين طرح با رويكرد زنان آسيب پذير، فاز دوم با رويكرد عمومي بود و فاز سوم نيز به تاب آوري در جوامع محلي اختصاص يافته است.
مديركل امور بانوان و خانواده استانداري كردستان تاكيد كرد: در راستاي اجراي طرح تاب آوري در هر شهرستان 2 تسهيل‌گر كه با نقاط آسيب‌پذير شهر خود آشنايي دارند، انتخاب شده اند كه بايد با سازمان‌هاي مردم نهاد در راستاي توان ‌افزايي و ارتقاي تاب‌آوري در ارتباط باشند.
آژير با بيان اينكه نسل جديد و امروزي كم تحمل هستند و تاب‌آوري در جامعه را ندارند، يادآور شد: بايد تلاش شود با برنامه هاي مختلف زمينه تاب‌آوري افراد جامعه افزايش يابد تا شاهد كاهش مشكلات در زمينه هاي مختلف زندگي باشيم.
مدير موسس خانه تاب آوري ايران نيز در سخناني اظهار كرد: كارگاه هاي مختلف طرح تاب‌آوري در استان هاي كشور برگزار شده كه كردستان پيشتاز اجراي فاز سوم اين طرح است.
محمدرضا مقدسي با بيان اينكه در سطح كشور با نتايج مثبت و موثري در راستاي اجراي اين طرح مواجه شده ايم، گفت: تاب آوري اجتماعي قدرت مبتني بر انعطاف را آموزش مي‌دهد تا در ساختار و رفتار با تكيه بر ايجاد تغييرات، قدرت برگشت پذيري افزايش پيدا كند.
وي ابراز اميدواري كرد تسهيلگران در راستاي برگزاري كارگاه ها و دوره هاي تاب آوري و توان افزايي بتوانند به معلومات خود بيافزايند و در زمينه اجراي طرح از آن بهره بگيرند.
دوره (طرح توان افزايي و ارتقاء تاب آوري اجتماعي در جوامع محلي) به مدت چهار روز به مربيگري دكتر مقدسي از تسهيل گران برجسته كشوري و با حضور ٢٠ تسهيل گر از ١٠ شهرستان استان كردستان در سنندج از امروز آغاز شد.
7348/9102