۴ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۰:۰۷
کد خبر: 82895562
T T
۰ نفر
690 دانش آموز سيستان و بلوچستاني رشته هاي مهارتي را فراگرفتند

زاهدان - ايرنا - سرپرست اداره كل آموزش فني و حرفه اي سيستان و بلوچستان گفت: 690 دانش آموز اين استان سال گذشته در 20 رشته مهارتي آموزش هاي فني و حرفه اي را فرا گرفتند.

مهرداد جهانديده روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار داشت: مهارت آموزي دانش آموزان در تقويت اعتماد به نفس و استفاده از فرصت ها براي آنان موثر است.
وي ادامه داد: سازمان آموزش فني و حرفه اي به عنوان متولي اصلي نظام آموزش مهارت برنامه هاي مختلفي را دنبال مي كند كه در همين راستا اطلاع رساني، هدايت و فراگير كردن آموزش هاي مهارتي در ميان دانش آموزان، ترويج و نهادينه كردن فرهنگ مهارت آموزي از ابزار كليدي و زيرساختي تحقق سياست ها و برنامه هاي اشتغال است.
وي تصريح كرد: در سيستان و بلوچستان طبق هماهنگي هاي انجام شده با آموزش و پرورش 24 مركز فعال در بخش دولتي اين استان پذيراي دانش آموزان علاقمند به آشنايي با مهارتهاست.
سرپرست اداره كل آموزش فني و حرفه اي سيستان و بلوچستان مهارت آموزي را در بالا بردن اعتماد به نفس دانش آموزان، كسب برخي مهارت هاي تجربي، شغلي و استفاده بهينه از وقت براي آنان موثر دانست.
به گزارش ايرنا استان سيستان و بلوچستان با وسعتي حدود 187 هزار و 502 كيلومترمربع (معادل 5/11 درصد مساحت كشور) بر اساس سرشماري نفوس و مسكن سال 95 با 19 شهرستان افزون بر 2 ميليون و 775 هزار نفر جمعيت دارد.
هم اينك بيش از 620 هزار دانش آموز در 6 هزار و 300 مدرسه سيستان و بلوچستان تحصيل مي كنند و 36 هزار و 700 فرهنگي نيز سكان دار تعليم و تربيت در اين استان هستند.
7316**3213