۴ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۹:۱۱
کد خبر: 82896412
T T
۰ نفر

مقابله با گرانفروشي طلا در خراسان رضوي آغاز شد

۴ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۹:۱۱
کد خبر: 82896412
مقابله با گرانفروشي طلا در خراسان رضوي آغاز شد

مشهد- ايرنا- كارشناس مسئول بازرسي و رسيدگي به شكايات سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوي گفت: طرح مقابله با گرانفروشي مصنوعات طلا در سطح واحدهاي صنفي اين استان آغاز شد.

مهدي مقدسي روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: بر اساس بخشنامه كشوري، طلافروشان موظف هستند اجرت ساخت طلا را براساس نرخ روز هر گرم طلا به ريال محاسبه كنند.
وي ادامه داد: بر اين اساس اگر اجرت هر يك از مصنوعات طلا بر اساس افزايش نرخ روز هر گرم طلا به درصد محاسبه شود اين اقدام گرانفروشي به شمار رفته و فرد متخلف به تعزيرات معرفي مي شود.
كارشناس مسئول سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوي گفت: مدتي است طلافروشان اجرت مربوط به فروش مصنوعات طلا را بر اساس درصد افزايش نرخ هر گرم طلا در روز محاسبه مي كنند كه اين موضوع باعث افزايش چند برابري اجرت و گرانفروشي مي شود.
وي افزود: محاسبه اجرت كار بر اساس درصد افزايش نرخ هر گرم طلا در روز، در درازمدت به ضرر خود طلافروشان است زيرا ديگر تمايل مشتري براي خريد و فروش طلا از بين مي رود.
مقدسي ادامه داد: همچنين بر اساس اين بخشنامه اگر مشتري از طلافروش رسيد(فاكتور) مبلغ دريافتي بابت اجرت طلا را طلب كند وي موظف است اين رسيد را در اختيار خريدار قرار دهد.
وي گفت: از امروز با همكاري بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوي طرح مقابله با گرانفروشي طلا در سطح هزار و 500 واحد صنف طلافروشي اين استان آغاز شده و تا ماه آينده ادامه دارد.
7489/1858