۴۰ دستگاه لیزر غیرمجاز در مشهد کشف و ضبط شد

مشهد- ایرنا- مدیر نظارت و ارزیابی تجهیزات و ملزومات پزشکی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: ۴۰ دستگاه لیزر غیرمجاز پوست و مو و مظنون به قاچاق در کلینیک‌های زیبایی و شرکت‌های تجهیزات پزشکی در مشهد کشف و ضبط شد.

به گزارش ایرنا از دانشگاه علوم پزشکی مشهد، امیر نایب افزود: با توجه به استقبال هموطنان به ویژه بانوان از دستگاه‌های لیزر در حوزه پوست و مو و عدم آگاهی عموم جامعه از اصالت و صحت عملکرد فنی این دستگاه‌ها، تشدید نظارت‌ها و برخورد قاطع با هرگونه تخلف در این حوزه در دستور کار ویژه مدیریت نظارت و ارزیابی تجهیزات و ملزومات پزشکی معاونت غذا و داروی این دانشگاه قرار گرفت.

وی ادامه داد: در راستای سلسله بازرسی‌های میدانی و در قالب گشت مشترک کارشناسان معاونت غذا و دارو و معاونت درمان دانشگاه، نمایندگانی از پلیس امنیت اقتصادی، بازرسی سازمان صمت بر نحوه ارائه خدمات در حوزه‌های تحت نظارت، ۴۰ دستگاه لیزر، دستگاه‌های زیباسازی و جوان سازی پوست، آر.اف و هایفوی غیرمجاز و مظنون به قاچاق از کلینیک‌های زیبایی و شرکت‌های تجهیزات پزشکی کشف و ضبط شد.

مدیر نظارت و ارزیابی تجهیزات و ملزومات پزشکی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: پرونده‌های تخلفات مذکور تشکیل و به منظور انجام اقدامات قضایی و برخورد با متخلفان به اداره کل تعزیرات حکومتی استان ارسال شد.

دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در ۱۷ شهرستان خراسان رضوی، ۸۰ درصد از جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری این استان را زیر پوشش دارد و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به جمعیت ۱۷ شهرستان دیگر این استان بر عهده دانشگاه‌های علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه، نیشابور و دانشکده‌ علوم پزشکی تربت‌جام است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha