به گزارش ایرنا، رضوان حكیم زاده سه شنبه شب در نشست شورای آموزش و پرورش استان قزوین افزود: عدالت آموزشی یعنی اینكه در مناطق محروم، دانش آموز از همان امكانات آموزشی برخوردار باشد كه یك دانش آموز در مركز شهر برخوردار است.
وی اضافه كرد: نظام آموزشی كشور با جداسازی از مفهوم واقعی عدالت آموزشی دور شده است و مانند دوره های گذشته نمی توان كمبودهای خود را در هر زمینه ای با ارایه آمار جبران كرد.
حكیم زاده ادامه داد: در وضعیتی كه برخی مافیا در حوزه كنكور و موسسات آموزشی با تبلیغات وسیع در رسانه ها اهداف خود را پیش می برند، آموزش و پرورش نمی تواند برای برقراری عدالت آموزشی آنگونه كه باید، كار كند.
وی با بیان اینكه راه صرفه جویی از آموزش و پرورش نمی گذرد، افزود: آموزش با كیفیت در گرو یك عنصر كیفی به نام معلم است كه باید با برنامه ریزی درست به جلو حركت كند.
معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به پوشش 70درصدی مقطع پیش دبستانی در كشور بر اهمیت این دوره در رشد شخصیت دانش آموزان تاكید كرد و افزود: یكی از اقدامات ارزشمند دولت تدبیر و امید اختصاص ردیف بودجه خاص به این مقطع در مناطق مرزی و محروم كشور بوده است.
معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش با انتقاد از برقراری نظام آموزشی 3-3-6، این اقدام را كاری غیركارشناسی دانست و گفت: در كشورهایی كه این سیستم اجرا شده است، سن آموزش را از پنج سالگی آغاز كرده اند.
وی افزود: در راستای افزایش پوشش تحصیلی مقطع پیش دبستانی از مشاركت همه دستگاه ها استقبال می كنیم اما این موضوع نباید محوریت تصمیم گیری در آموزش و پرورش را تحت الشعاع قرار دهد.
حكیم زاده خاطرنشان كرد: قزوین با كسب رتبه دوم از استان های موفق و پیشتاز در پوشش پیش دبستانی بوده و با حمایت های دستگاه های مختلف می تواند با افزایش 100درصدی به استان اول كشور از نظر پوشش پیش دبستانی تبدیل شود.
معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش در سفری 2روزه به قزوین در همایش هایی با حضور مربیان پیش دبستانی، اولیای نوآموزان و دانش آموزان ابتدایی شركت كرده و فردا چهارشنبه نیز در جشنواره جابرحیان حضور خواهد یافت.
7388*3013
معاون وزیر:
عدالت آموزشی با ایجاد فرصت های برابر تحقق می یابد
۴ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۲۱:۲۵
کد خبر:
82896519
قزوین-ایرنا-معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش با اشاره به پوشش 98 درصدی دانش آموزان در مقطع ابتدایی، گفت: این آمار در ظاهر خوشایند به معنای واقعی عدالت آموزشی نیست، بلكه با ایجاد فرصت های برابر آموزشی است كه این مهم تحقق می یابد.