۶ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۴:۲۶
کد خبر: 82898219
T T
۰ نفر

مقام آلماني: پيشنهاد مكرون افزودن مفادي به برجام است

۶ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۴:۲۶
کد خبر: 82898219
مقام آلماني: پيشنهاد مكرون افزودن مفادي به برجام است

تهران- ايرنا- خبرگزاري رويترز به نقل از يك مقام بلندپايه آلماني نوشت كه طرح رئيس جمهوري فرانسه، حفظ شكل كنوني برجام و افزودن مفادي به آن است.

به گزارش روز پنجشنبه ايرنا، خبرگزاري رويترز گزارش داد كه يك مقام بلندپايه آلماني در آستانه سفر آنگلا مركل صدر اعظم اين كشور به واشنگتن، توضيحاتي درباره پيشنهاد رئيس جمهوري فرانسه درباره برجام داد.
اين مقام آلماني گفت: پيش فرض پيشنهادي مكرون اين است كه توافق (هسته اي با ايران) چارچوب موجود خود را حفظ كند و مفادي الحاقي به آن افزوده شود.
وي تاكيد كرد كه از نگاه برلين اين توافق بايد حفظ شود.
امانوئل مكرون رئيس جمهوري فرانسه ديروز سفر سه روزه خود به واشنگتن براي گفت و گو با رئيس جمهوري آمريكا درباره برجام را در حالي به پايان برد كه نظر نهايي او احتمال خروج ترامپ از اين توافق به دلايل داخلي بود.
مكرون اين اقدام را بخشي از «راهبرد افزايش تنش» دولت آمريكا خواند و گفت كه با اين وجود، به ترامپ پيشنهاد حفظ برجام را داده است.
وي همچنين در سخنراني خود در كنگره آمريكا با تاكيد بر ثبات و احترام به حاكميت ايران، گفت: برجام را همه امضا كرده ايم و ما به هيچ وجه از آن خارج نخواهيم شد.
در روزهاي گذشته و همزمان با سفر مكرون به آمريكا، گزارش‌هايي از احتمال حصول «توافقي تكميلي» ميان آمريكا و اروپا در ارتباط با برجام مطرح شده بود.
ترامپ قرار است 22 ارديبهشت درباره تعليق تحريم هاي هسته اي ايران تصميم گيري كرده و خروج يا ماندن كشورش در برجام را اعلام كند.
شبد**9416**9122