۸ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۷:۲۰
کد خبر: 82899275
T T
۰ نفر

اتحادیه عرب سركوب راهپیمایان غزه را محكوم كرد

۸ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۷:۲۰
کد خبر: 82899275
اتحادیه عرب سركوب راهپیمایان غزه را محكوم كرد

تهران - ایرنا - دبیركل اتحادیه عرب ادامه نقض قوانین و رفتار وحشیانه نظامیان صهیونیست در سركوب فلسطینیان شركت كننده در «راهپیمایی بزرگ بازگشت» در غزه را كه تاكنون به شهادت ده ها تن و زخمی شدن هزاران تن انجامیده است، محكوم كرد.

به گزارش روز شنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری اسپوتنیك، احمد ابوالغیط در بیانیه ای اعلام كرد كه اقدامات خشونت آمیز نظامیان اشغالگر در برخورد با اعتراض های مسالمت آمیز فلسطینیان، نقض صریح حقوق بشر و مقررات بین المللی به شمار می رود.
وی افزود: طرف اسرائیلی باید مسئولیت حقوقی، انسانی و اخلاقی ناشی از اقدامات خود را كه تا كنون شهادت ده ها تن و زخمی شدن هزاران تن از مردم غزه را در پی داشته است، بپذیرد.
دبیركل اتحادیه عرب همچنین نسبت به ادامه سركوب و خشونت رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین و مقابله با خواست آنان برای دستیابی به حقوق مشروع شان، هشدار داد.
بر اساس اعلام وزارت بهداشت فلسطین، روز گذشته در پی سركوب فلسطینیان شركت كننده در پنجمین جمعه «راهپیمایی بزرگ بازگشت» از سوی نظامیان صهیونیست در نوار غزه، سه تن شهید و 611 تن زخمی شدند. شمار شهدای این راهپیمایی ها از آغاز (10 فروردین) تاكنون به 45 نفر رسیده است.
فلسطینیان در نوار غزه از 30 مارس (جمعه 10 فروردین) مصادف با سالگرد «روز زمین» راهپیمایی های موسوم به «راهپیمایی بزرگ بازگشت» را در منطقه مرزی بین غزه و رژیم صهیونیستی برگزار كردند.
فلسطینیان از سال 1976 تاكنون روز 30 مارس را به عنوان روز زمین فلسطینی نامگذاری كرده و آن را گرامی می دارند.
رژیم صهیونیستی در ماه مارس سال 1976 هزاران هكتار از سرزمین های فلسطینیان را تصاحب كرد و این اقدام باعث خشم گسترده شهروندان در سراسر خاك فلسطین شد.
شبد**1480**1379
۰ نفر