۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۷:۰۹
کد خبر: 82902202
T T
۰ نفر

نمایشگاه بین‌المللی سنگ در اصفهان گشایش یافت

۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۷:۰۹
کد خبر: 82902202
نمایشگاه بین‌المللی سنگ در اصفهان گشایش یافت

اصفهان- ایرنا- چهاردهمین نمایشگاه بین‌المللی سنگ، معادن و صنایع وابسته روز دوشنبه در محل برگزاری نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان در جوار پل تاریخی 'شهرستان' افتتاح شد.

به گزارش ایرنا، این نمایشگاه با حضور 80 مشاركت كننده خارجی و داخلی در هشت هزار و 500 مترمربع فضای نمایشگاهی تا روز جمعه چهاردهم اردیبهشت سالجاری برپاست.
مشاركت كنندگان داخلی از استان‌های اصفهان، تهران، قزوین، آذربایجان شرقی و همچنین بصورت ویژه شهرستان ماكو در این نمایشگاه شركت كرده اند.
همچنین شركت‌هایی از چین و ایتالیا به صورت مستقیم و نمایندگانی از كشورهای ایتالیا، آلمان و چین نیز در این نمایشگاه حضور دارند.
در نمایشگاه امسال، انواع سنگ‌های فرآوری شده ساختمانی، صادراتی، عمرانی و تزئینی، تجهیزات و ماشین‌آلات و ابزار سنگبری و فرآوری سنگ، معادن سنگ و فناوری استخراج و خدمات و صنایع وابسته شامل حمل و نقل، لوازم و قطعات یدكی و تعمیر و نگهداری تجهیزات به نمایش گذاشته ‌شده است.
همچنین مراكز علمی و تحقیقاتی، انجمن‌ها و نشریات تخصصی مرتبط و شركت‌های فعال در حوزه بازرگانی نیز در این نمایشگاه حضور دارند.
مدیرعامل شركت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان در نشست خبری پیش از افتتاح نمایشگاه گفت: شركت تولیدكنندگان داخلی در نمایشگاه های خارجی در افزایش میزان صادرات و شناساندن تولیدات ایرانی به دیگر كشورها نقش مهمی دارد.
'علی یارمحمدیان' اضافه كرد: در كشورهای دیگر بین 50 تا 70 درصد از یارانه شركت در نمایشگا های خارجی به تولیدكنندگان اعطا می شود تا تمایل و میزان حضور آنها در نمایشگاه ها افزایش یابد.
وی تصریح كرد: سال گذشته هیچ یارانه ای به تولیدكنندگان داخلی برای شركت در نمایشگاه های خارجی تعلق نگرفت.
مدیرعامل شركت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان افزود: این موضوع باعث شده است تولیدكنندگان داخلی دیگر رغبتی برای شركت در نمایشگاه های خارجی نداشته باشند.
یارمحمدیان خواستار توجه بیشتر مسئولان به تولیدكنندگان داخلی برای شركت در نمایشگاه های سراسر دنیا شد.
استان اصفهان دارای 230 معدن سنگ و بیش از یكهزار و 800 كارخانه فرآوری است و بزرگترین تولیدكننده سنگ تزیینی در كشور محسوب می شود.
سنگبری های این استان حدود 50 درصد از سنگ فرآوری شده موجود در بازار كشور را تامین می كنند.
ایران با داشتن حدود 2.4 میلیارد تُن ذخیره قطعی در انواع سنگ های گرانیتی، مرمریت، تراورتن، مرمر و چینی و كریستال، سهم بسزایی از ذخایر معدنی سنگ را به خود اختصاص داده است.
در این كشور حدود یكهزار و 955 معدن سنگ تزیینی وجود دارد.
نمایشگاه بین‌المللی سنگ از ساعت 16 تا 22 روزهای دهم تا چهاردهم اردیبهشت‌ سالجاری در محل برگزاری نمایشگاه‌های بین‌المللی استان در جوار پل 'شهرستان' اصفهان، پذیرای بازدیدكنندگان است.
ت/6027/7153