۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۲۰:۵۴
کد خبر: 82902401
T T
۰ نفر

برداشت محصولات جاليزي در شهرستان خنج آغاز شد

۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۲۰:۵۴
کد خبر: 82902401
برداشت محصولات جاليزي در شهرستان خنج آغاز شد

شيراز- ايرنا- مدير جهاد كشاورزي شهرستان خنج گفت: برداشت محصولات جاليزي خارج از فصل از سطح 2 هزار و 600 هكتار از اراضي اين شهرستان آغاز شد.

بستان اسلامي، دوشنبه در گفت و گو با ايرنا بيان داشت: با هدف صرفه جويي در مصرف آب، مديريت بازار، تعادل قيمت
و جلوگيري از زيان كشاورزان، سطح زير كشت محصولات جاليزي اين شهرستان در مقايسه با سال هاي پيشين، 25 درصد كاهش يافته است.
وي افزود: برداشت اين محصولات كه شامل هندوانه، خربزه احمدي (شمام)، طالبي، خربزه مشهدي، خيار سبز، كدو، گوجه فرنگي و بادمجان است تا نيمه دوم خرداد ادامه دارد و با توجه به توليد ميانگين 25تن محصول در هر هكتار، پيش بيني مي شود امسال تا پايان فصل بهار، 80 هزار تن محصولات جاليزي از اراضي اين شهرستان برداشت و به بازار مصرف داخل و خارج از كشور عرضه شود.
اسلامي، با اشاره به اينكه شهرستان خنج قطب توليد محصولات جاليزي در استان فارس به شمار مي آيد، گفت: كورده، فيدويه، گرمشت، باغان، سيف آباد، كوركي و حومه شهر خنج از مناطق عمده كشت اين محصول هستند.
به گفته وي، محصولات جاليزي شهرستان خنج افزون بر ارسال به تهران و چندين استان ديگر به كشور عراق، تركيه و كشورهاي حوزه خليج فارس نيز صادر مي شود.
مدير جهاد كشاورزي شهرستان خنج اظهار كرد: اين شهرستان نخستين توليد كننده محصولات جاليزي خارج از فصل در استان فارس و دومين توليد كننده در كشور بعد از استان كرمان است.
اسلامي بيان داشت: محصولات جاليزي، مهم ترين محصولات زراعي شهرستان خنج است كه در چهار فصل كشت مي شود اما كشت بهاره و پاييزه عمده ترين آنهاست.
وي همچنين گفت: آب زراعي شهرستان خنج از سفره هاي زيرزميني، قنات، چشمه و همچنين آب ذخيره در پشت سدهاي كوچك تامين مي شود.
شهرستان خنج در فاصله 265 كيلومتري جنوب شيراز قرار دارد.
7367 /6118