۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۲:۵۷
کد خبر: 82902903
T T
۰ نفر

استاندار:

سيستان و بلوچستان نيازمند رشته هاي مهارتي است

۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۲:۵۷
کد خبر: 82902903
سيستان و بلوچستان نيازمند رشته هاي مهارتي است

زاهدان - ايرنا - استاندار سيستان و بلوچستان گفت: اين استان با توجه به روند پيش رو در مسير توسعه به تقويت رشته هاي پايه براي افزايش سطح گرايش جوانان به مهارت آموزي نياز دارد.

به گزارش ايرنا سيد دانيال محبي روز سه شنبه در همايش جوان، نشاط و اميد سيستان و بلوچستان اظهار داشت: جوانان با توجه به علايق خود فراگيري رشته هاي مهارتي كه مورد نياز استان است را مد نظر قرار دهند.
وي جوان را كانون شور و هيجان، مركز نشاط و سلامت، قلب تپنده و سرمايه آينده يك ملت معرفي كرد.
سرپرست اداره كل ورزش و جوانان سيستان و بلوچستان نيز در اين همايش گفت: 135 ويژه برنامه ورزشي، فرهنگي و اجتماعي همزمان با هفته جوان (هشتم تا چهاردهم ارديبهشت) در اين استان در حال برگزاري است.
محمودرضا امياري افزود: از آنجايي كه فعاليت هاي مرتبط با جوانان بايد با رويكرد مشاركتي، اميد و نشاط آفريني باشد برنامه هاي هفته جوان سيستان و بلوچستان نيز با همين رويكرد برنامه ريزي شده است.
وي ادامه داد: همزمان با هفته جوان 10 همايش با تجليل از 200 جوان موفق سيستان و بلوچستان درحال برگزاري است.
وي پيگيري اشتغال، كارآفريني، آسيب هاي اجتماعي جوانان، ازدواج، مبارزه با مواد مخدر، گردشگري و فضاي مجازي را از اولويت برنامه هاي اداره كل ورزش و جوانان سيستان و بلوچستان در سالجاري ذكر كرد.
سرپرست اداره كل ورزش و جوانان سيستان و بلوچستان گفت: با تجهيز شدن 98 خانه ورزش روستايي تا خرداد ماه تعداد اين خانه ها به 157 مورد در استان افزايش مي يابد.
امياري با اشاره به اهميت سازمان هاي مردم نهاد گفت: هم اينك81 سمن در حوزه هاي اقتصادي، اجتماعي، هنري، محيط زيست و گردشگري در سيستان و بلوچستان فعاليت مي كنند.
وي بيان كرد: تا سال 93 كمتر از پنج سمن در حوزه جوانان در سيستان و بلوچستان فعال بود كه هم اينك شاهد پيشرفت هاي خوبي در اين زمينه هستيم.
وي تاكيد كرد: با برون سپاري و تفويض امور به سمن ها بستري براي فعاليت هاي اجرايي و مديريتي ايجاد مي شود كه در توانمند سازي حوزه جوانان نقش موثري دارد.
به گزارش ايرنا هم اينك 70 هزار ورزشكار سازمان يافته در قالب بيش از 50 هيات استاني و 500 هيات شهرستاني در سيستان و بلوچستان مشغول فعاليت هستند.
7316**3213