۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۴:۱۵
کد خبر: 82903027
T T
۰ نفر
تربيت نسلي پويا مطالبه اصلي نظام از فرهنگيان است

قم- ايرنا- استاندار قم با صدور پيامي گفت: تربيت نسلي پويا، اميدوار، بانشاط، دين ‌باور و مشاركت جو در مسير ساختن آينده كشور، مطالبه اصلي نظام از قشر فرهنگيان است.

در پيام سيد مهدي صادقي كه نسخه اي از آن روز سه شنبه در اختيار ايرنا قرار گرفت آمده است: بدون شك جايگاه والا و نقش بي بديل نظام تعليم و تربيت در توسعه و تعالي همه جانبه بر كسي پوشيده نيست و حيات بشري وامدار انسان هاي شريفي است كه در سنگر مقدس علم و دانش و در راه رشد و شكوفايي و بالندگي علمي و اخلاقي جامعه تلاش و مجاهدت مي كنند.
پيام ادامه يافته است: در تفكر ديني ما حرفه معلمي داراي مقام و منزلتي بسيار رفيع و شكوهمند و معلمان به عنوان ميراث داران انبياء الهي و آيينه تمام نماي محبت و ايثار، رسول هدايت و روشني و سفير سعادت و سرافرازي مورد تجليل قرار گرفته اند.
پيام حاكي است: كساني كه عمر گرانمايه خود را چراغ افروز راه دانايي طالبان علم و دانش نموده و با جهد و تلاش بي دريغشان، هدايت گر كشتي علم و معرفت به ساحل نجات و رستگاري مي شوند.
در اين پيام تصريح شده است: معلمان به عنوان محور نظام تربيتي و با ارزش ترين سرمايه اجتماعي كشور، ايفاگر نقشي تاثيرگذار در گذشته، ‌حال و آينده كشور هستند.
در ادامه پيام آمده است: روز و هفته معلم، فرصت ارزشمندي براي بازشناسي آسيب هاي متوجه نظام آموزشي و تربيتي كشور و توجه دادن آحاد جامعه به سمت نقش و جايگاه مهم آموزش و پرورش در فرايند توسعه و تكريم و قدرداني شايسته از معلمان و جامعه فرهنگي است.
استاندار قم در اين پيام ضمن گراميداشت ياد و خاطره استاد بزرگ، شهيد گرانقدر انقلاب اسلامي آيت الله مرتضي مطهري، فرارسيدن هفته بزرگداشت مقام معلم و تقارن آن با اعياد معظم شعبانيه را به عموم تلاش گران عرصه علم و آگاهي به ويژه استادان، معلمان و فرهنگيان پرتلاش استان قم در همه مقاطع تحصيلي، تبريك و تهنيت عرض نموده و ابراز اميدواري كرده است: در سال نام گذاري شده به نام سال حمايت از كالاي ايراني، شاهد توفيقات روزافزون اين عزيزان در خدمت به رونق و اعتلاي فرهنگ ميهن اسلامي و قم مقدس باشيم.
/8138/ 1175