به گزارش روز شنبه گروه علمي ايرنا از معاونت علمي و فناوري رياست جمهوري، منوچهر منطقي بيان كرد: با ورود هواپيما به كشور كه از دهه اول سال 1300 شروع شد، مراكز نگهداري و تعمير احداث و با ورود هواپيماهاي بزرگ تر و سنگين تر داراي ساختار و تشكيلات سازماني نيز شد.
وي ادامه داد: در حال حاضر تعداد قابل توجهي از مراكز تعمير و نگهداري هواپيما در كشور وجود دارد كه اين مراكز با داشتن نيروي انساني متخصص و تسهيلات مورد نياز تجربيات خوبي در اين زمينه دارند.
منطقي افزود: اين مراكز چك هاي نوع A ، B و C و در برخي موارد چك هاي نوع D ناوگان هوايي كشور را انجام مي دهند و فقط پاسخگوي نياز داخلي كشور هستند.
به گفته دبير ستاد توسعه صنايع دانشبنيان هوايي و هوانوردي معاونت علمي، چالش هاي موجود در اين صنعت در ايران شامل منابع انساني و سرمايه اي، منابع انساني كارفرمايي و سن ناوگان هوايي مي شود.
منطقي ادامه داد: در زمينه منابع انساني و سرمايه اي مي توان گفت، از آنجا كه منابع انساني به كار گيرنده ساير عوامل اين صنعت هستند، اهميت بسيار زيادي دارد؛ اگر نيروي انساني آموزش ببيند به گونه اي كه موجب افزايش سهم كار در اقتصاد اين صنعت شود در آن صورت سرمايه انساني به وجود مي آيد.
وي ادامه داد: منابع سرمايه اي شامل ابزار، ماشين آلات، ساختمان، مواد اوليه، موجودي كالا و قطعات در انبار و غيره مي شود كه با عامل انساني تركيب مي شود تا خدمات نگهداري و تعمير به مشتريان ارائه شود.
علمي**2038**2017
تهران-ايرنا- دبير ستاد توسعه صنايع دانشبنيان هوايي و هوانوردي معاونت علمي با اشاره به اين كه جمهوري اسلامي ايران ظرفيت بالايي در صنعت تعمير و نگهداري هواپيما دارد، گفت: جاي ايران در اين بازار در سطح بين المللي خالي است.