۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۴:۱۶
کد خبر: 82905605
T T
۰ نفر
زلزله 56 ميليارد ريال به شبكه آب شهري كهگيلويه و بويراحمد خسارت زد

ياسوج- ايرنا- مديرعامل شركت آب و فاضلاب شهري كهگيلويه و بويراحمد گفت: بر اساس ارزيابي‌هاي اوليه زلزله 5.2 سي سخت و ياسوج 56 ميليارد ريال به تأسيسات آبرساني شهري مادوان، ياسوج، سي سخت خسارت وارد كرده است.

علي لدني نژاد روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار اظهار داشت: با تلاش جهادي اكيپ‌هاي عملياتي و استفاده از ظرفيت بخش خصوصي مشكل آب آشاميدني مادوان، ياسوج و سي سخت رفع شده و به حالت قبل از زلزله در آمده است.
وي افزود: اين زلزله سبب خسارت به برخي از مخازن آب و خطوط اصلي آبرساني شده است.
لدني نژاد بيان كرد: در راستاي رفاه حال مردم اين شهرها پس از تأمين اعتبار خطوط و مخازن آسيب ديده بازسازي و اصلاح خواهند شد.
وي عنوان كرد: شهر مادوان دچار تنش آبي بوده و قطعي آب در برخي ساعات روز به سبب افت فشار آب بوده است.
معاون عمراني استاندار كهگيلويه و بويراحمد نيز گفت: با تلاش كاركنان آبفاي شهري آب مادوان و مهريان كه بر اثر آسيب ديدگي شبكه آب قطع بود روز گذشته وصل شد.
عزيز فيلي بيان كرد: تلاش براي وصل آب مناطق روستايي ادامه دارد و هم اكنون در مراحل پاياني است.
پيشتر مديرعامل شركت آب و فاضلاب روستايي كهگيلويه و بويراحمد گفته بود: براثر زمين لرزه چهارشنبه آب روستاهاي ده برآفتاب و گنجه‌اي قطع شده و به همين دليل 900 خانوار در اين روستاها به شبكه آب بهداشتي دسترسي ندارند.
فيض الله پاسره اظهار داشت: براساس برآوردهاي اين شركت زلزله 5.2 ريشتري روز چهارشنبه 600 ميليارد ريال به تأسيسات آبرساني روستايي شهرستان‌هاي بويراحمد و دنا خسارت وارد كرده است.
وي عنوان كرد: بيشترين خسارت وارده مربوط به مجتمع‌هاي آبرساني روستاهاي گنجه‌اي و ده برآفتاب بوده است.
چهار زمين‌لرزه 2.5 تا 5.2 ريشتري از صبح چهارشنبه تا عصر پنجشنبه شهرهاي ياسوج، سي سخت و چيتاب كهگيلويه و بويراحمد و كُمه استان اصفهان را لرزاند.
صبح چهارشنبه زلزله‌اي به بزرگي 5.2 ريشتر شهر سي سخت در كهگيلويه و بويراحمد و شهرهاي اطراف ازجمله ياسوج را لرزاند كه 139 نفر بر اثر آن زخمي شدند.
اين زمين‌لرزه ساعت 8 و 38 دقيقه صبح روز چهارشنبه رخ داد.
اين زمين‌لرزه به‌شدت 5.2 ريشتر و در عمق هشت كيلومتري زمين رخ داد.
مركز اين زمين‌لرزه 10 كيلومتري شهر سي سخت، 19 كيلومتري ياسوج و 23 كيلومتري چيتاب در كهگيلويه و بويراحمد بود.
به گفته معاون امور عمراني استاندار كهگيلويه و بويراحمد، زمين لرزه صبح چهارشنبه 780 ميليارد ريال به ساختمان‌هاي مسكوني و زيرساخت‌هاي دو شهرستان بويراحمد و دنا خسارت وارد كرده است.
9868/6110