۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۱:۴۸
کد خبر: 82907520
T T
۰ نفر

62.2 درصد زنجانی ها كارت ملی هوشمند دریافت كردند

۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۱:۴۸
کد خبر: 82907520
62.2 درصد زنجانی ها كارت ملی هوشمند دریافت كردند

زنجان - ایرنا - معاون فناوری اطلاعات و آمار جمعیتی اداره كل ثبت احوال استان زنجان گفت: تاكنون و با كارهای انجام گرفته 62.2 درصد از واجدان شرایط در این استان كارت ملی هوشمند دریافت كرده اند.

مهدی ژاله چیان روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: بر این اساس از جمعیت یك میلیون و 57 هزار و 461 نفری این استان شمار افراد واجد شرایط برای دریافت كارت ملی هوشمند به 850 هزار و 225 نفر رسیده است.
وی اظهار كرد: تا كنون و از ابتدای اجرای طرح در سال 92، 528 هزار و 446 فقره كارت ملی هوشمند در این استان برای متقاضیان واجد شرایط صادر شده كه این روند از آغاز سال جاری استقبال مناسب بوده است.
ژاله چیان خاطرنشان كرد: این در حالی است كه در ماه گذشته 26 هزار و 945 فقره كارت ملی هوشمند برای متقاضیان در این استان صادر شد كه این تعداد طی اسفند 96، 35 هزار و 268 فقره كارت بود.
وی بیان كرد: ماهانه 57 هزار فقره كارت ملی هوشمند برای متقاضیان در این استان صادر می شود و با توجه به استقبال خوب مردم در ماههای ابتدایی سال، آنگونه كه باید و شاید چشمگیر نبوده است.
معاون فناوری اطلاعات و آمار جمعیتی اداره كل ثبت احوال استان زنجان ادامه داد: هیات دولت با توجه به روزهای پایانی سال گذشته و تراكم كاری بالا در ثبت نام و صدور كارت های ملی هوشمند؛ با هدف ایجاد آرامش و رفاه خاطر مردم اجرای این طرح را تا پایان خرداد تمدید كرد.
وی خاطر نشان كرد: اداره كل ثبت احوال استان برای رفاه خاطر شهروندان ایستگاههای محل ثبت نام كارت ملی هوشمند شامل ادارات تابعه، دفاتر پیشخوان دولت و دفاتر پستی را به 44 ایشتگاه افزایش داده است.
ژاله چیان افزود: استقبال جمعیت ساكن در مناطق روستایی برای ثبت نام كارت هوشمند ملی چشمگیر بوده اما همچنان در شهرها استقبال چندانی وجود ندارد.
وی خاطر نشان كرد: طبق برنامه تلاش می شود فرآیند ثبت نام و صدور این نوع كارت در كمترین زمان ممكن انجام شود و عموم مردم در مهلت یاد شده برای ثبت نام پیشقدم شوند.
7320/8068