۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۳:۵۶
کد خبر: 82908853
T T
۰ نفر

رسانه ها در ترويج پرداخت زكات اثرگذار هستند

۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۳:۵۶
کد خبر: 82908853
رسانه ها در ترويج پرداخت زكات اثرگذار هستند

سمنان-ايرنا- نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه سمنان گفت: رسانه هاي گروهي در ترويج فرهنگ پرداخت زكات از سوي آحاد مردم اثرگذار هستند.

به گزارش ايرنا، آيت الله سيدمحمد شاهچراغي روز سه شنبه در اولين نشست شوراي زكات استان در دفتر امام جمعه سمنان افزود: زكات در بين مردم به صورت شايسته تبيين نشده است و بايد براي تبيين اين فريضه الهي در بين مردم تلاش شود.
وي اظهارداشت : زكات از اركان و اساس اسلام و پرداخت زكات جزو عبادت مالي است كه مال را از حرام پاك مي كند و موجب فقر زدايي در جامعه مي شود.
معاون سياسي ، امنيتي و اجتماعي استانداري سمنان گفت: بايد تلاش شود فرهنگ پرداخت زكات در بين مردم فراگير شود.
سعيد ناجي افزود : بازتاب و انعكاس موفقيت هاي نظام در بين مردم نقش غيرقابل انكاري در تشويق افراد براي پرداخت زكات دارد.
به گفته وي در سال گذشته در استان سمنان بيش از ميزان تعهد زكات دريافت شد كه تحقق اين مهم نشان دهنده رويكرد خوب مردم نسبت به اين فريضه الهي است.
وي تصريح كرد : گسترش پرداخت زكات به منزله گسترش و توجه به فرهنگ نوعدوستي، فقرزدايي، رفع محروميت و كمك به همنوعان است و بايد بيش از گذشته فرهنگ سازي براي پرداخت زكات مد نظر قرار بگيرد.
مديركل كميته امداد استان سمنان گفت: پرداخت زكات در جامعه قريب است و بايد براي فراگير شدن اين مهم تلاش كرد.
سيد جواد رضوي با اشاره به اين كه، بايد تبليغ و ترويج براي احياي زكات در استان بيش از گذشته مورد توجه قرار بگيرد، اظهارداشت: سال گذشته 92 ميليارد ريال در استان زكات دريافت شد كه بيش از ميزان تعهد اين استان بود.
وي با بيان اين كه دريافت 71 ميليارد ريال زكات براي اين استان در سال گذشته هدف گذاري شده بود، گفت: در سال 96 از محل زكات بيش از 10 هزار مورد خدمات به محرومان ارايه شد.
رضوي تهيه 60 مورد جهيزيه، 285 مورد هزينه كمك درماني ، 35 مورد احداث مسكن، 476 مورد كمك تحصيلي، پنج هزار مورد كمك معيشت را برخي از خدمات ارايه شده از راه پرداخت زكات برشمرد.
به گزارش ايرنا، تعداد كل مددجويان كميته امداد استان سمنان 24 هزار تن است و در سال هشت هزار مددجو به اين اداره كل مراجعه حضوري دارند و سالانه يك هزار مددجو با استقلال مالي از طريق مهارت آموزي و اشتغال از چتر حمايتي كميته امداد خارج مي شوند.
6026/7342