۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۵:۵۸
کد خبر: 82909030
T T
۰ نفر

دانشگاه علمی كاربردی موسسه خیریه كهریزك تاسیس شد

۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۵:۵۸
کد خبر: 82909030
دانشگاه علمی كاربردی موسسه خیریه كهریزك تاسیس شد

شهرری ـ ایرنا ـ دانشگاه جامع عملی كاربردی موسسه خیریه كهریزك امروز- سه شنبه - با حضور رئیس دانشگاه جامع علمی كاربردی كشور، مدیر عامل آسایشگاه خیریه كهریزك و جمعی از اساتید، دانشجویان و مددجویان این موسسه تاسیس شد.

به گزارش ایرنا، رئیس دانشگاه جامع علمی، كاربردی كشور در مراسم تاسیس این دانشگاه در كهریزك با تاكید بر اینكه سالمندان و معلولان باید از آموزش ها و توانمندی های روز دنیا بهرمند شوند، اظهار كرد: با تاسیس این دانشگاه، اولین قدم را در جهت تربیت نیروهای كارآمد و ماهر در امر نگهداری سالمندان و معلولان در كشور برداشته شد.
محمدحسین امید به بالا رفتن سن امید به زندگی در كشور اشاره كرد و افزود: هم اكنون سن امید به زندگی در كشور بین 73 تا 76 سال است كه وجود مددجویان آموزش دیده به صورت آكادمیك برای نگهداری از سالمندان امری ضروری است.
وی ادامه داد: متاسفانه در آموزش های آكادمیك حال حاضر دانشگاه های كشور، رشته ای خاص در مورد آموزش و نگهداری از سالمندان و معلولان وجود ندارد و از همین رو دانشگاه علمی كاربردی با همكاری موسسه خیریه كهریزك این اقدام مهم را آغاز كرده است.
امید با بیان اینكه دانشگاه علمی و كاربردی در 2 سال اخیر هیچ مركز آموزشی را تاسیس نكرده است، اظهار كرد: این دانشگاه تنها مركز آموزشی است كه در این 2 سال مجوز فعالیت دریافت كرده است.
وی ادامه داد: این دانشگاه از این لحاظ كه دانشجویان را با محیط واقعی كار و نگهداری از سالمندان و معلولان به طور همزمان در حین تحصیل آشنا می كند، از تمامی دانشگاه های كشور متمایز است.
رییس دانشگاه علمی كاربردی موسسه خیریه كهریزك نیز در ادامه این مراسم گفت: اغلب مدد جویان شاغل در موسسه خیریه كهریزك و سایر مراكز نگهداری سالمندان و معلولان به صورت سنتی آموزش دیده اند كه جوابگوی نیازهای امروزی جامعه نیستند.
حسن احمدی افزود: مدیریت موسسه خیریه كهریزك از 2 سال گذشته اقدام به تاسیس دانشگاه عملی و كاربردی در این موسسه گرفت كه از سال گذشته به صورت دوره های آموزشی پودمانی مددیار سالمندی آغاز شد.
وی ادامه داد: كلاس های دانشگاه جامع علمی و كاربردی موسسه خیریه كهریزك از سه ماه گذشته با 70 دانشجو و 6 استاد به صورت غیر رسمی آغاز به كار كرد و از امروز به صورت رسمی فعالیت خود را شروع كرد.
آسایشگاه خیریه كهریزك بنیادی است غیردولتی، غیرانتفاعی و مردمی كه از 45 سال پیش، فعالیت خود را درخدمت رسانی به همنوعان نیازمند آغاز كرده است. این آسایشگاه با همت والای شادروان دكتر حكیم زاده از سال 1351 با مختصر امكانات ابتدایی و همراهی یاران وی با اسكان انگشت شمار سالمندان نیازمند و بی سرپرست، فعالیت خود را آغاز كرد.
3218/6003
۰ نفر