۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۴:۱۲
کد خبر: 82910237
T T
۰ نفر
جايگاه رفيع جانبازان و ايثارگران در جامعه نهادينه شود

اراك - ايرنا - نماينده ولي فقيه در استان مركزي گفت: جايگاه و منزلت رفيع جانبازان و ايثارگران در لايه هاي مختلف جامعه نهادينه شود.

به گزارش ايرنا، آيت الله قربانعلي دري نجف آبادي روز چهارشنبه در حاشيه بازديد از مركز توانبخشي جانبازان استان مركزي در اراك، افزود: رشادت ها و جانفشاني هاي ايثارگران و صبر و استقامت جانبازان و خانواده هاي معظم شهدا بايد به درستي در جامعه تبيين شود.
وي ادامه داد: جانبازان سند عزت و جاودانگي ملت ايران هستند كه با الگوگيري از نهضت كربلا، سفيران آزادي و ولايتمداري شدند و اكنون به عنوان گنجينه هاي تمام نشدني ايثار و از خودگذشتگي مي درخشند.
امام جمعه اراك بيان كرد: خدمت رساني بي منت و صادقانه به خانواده معظم شهدا، ايثارگران و جانبازان، توفيقي الهي و عبادتي بزرگ محسوب مي شود.
وي ادامه داد: ايثارگران و جانبازان با درك شرايط حساس كشور در لبيك به ولي فقيه با حضور در بزنگاه هاي خاص عامل عزتمندي نظام جمهوري اسلامي شده اند و امروز تكليف همه اقشار اين است كه رسيدگي به مشكلات و مسايل اين قشر را در اولويت بداند.
نماينده ولي فقيه در استان مركزي در خصوص خروج آمريكا از برجام نيز گفت: يكبار ديگر مواضع خصمانه آمريكا براي ملت ايران مشخص شد و در چنين شرايطي وحدت و يكپارچگي ملي بايد به اوج خود برسد.
وي ادامه داد: مسئولان بايد با استفاده از ظرفيت هاي داخلي، به روزرساني واحدهاي توليدي و تقويت بهره وري در راستاي توسعه اقتصادي كشور گام بردارند.
مديركل بنياد شهيد و امور ايثارگران استان مركزي نيز گفت: مركز فرهنگي، ورزشي و توانبخشي جانبازان اين استان در زميني به مساحت هفت هزار و 500 مترمربع ساخته و 12 هزار و 500 متر مربع نيز مساحت اين مركزي است.
صادق دخائي پيشرفت فيزيكي مركز توانبخشي جانبازان استان مركزي را 95 درصد عنوان كرد و افزود: تا كنون 170 ميليارد ريال از منابع استاني، ملي و درون سازماني براي ساخت اين مركز هزينه شده و براي تكميل اين مجتمع نيز 40 ميليارد ريال ديگر نياز است.
وي گفت: عمليات ساخت مركز توانبخشي جانبازان اين استان از سال 1388 آغاز شده كه به دلايل مختلف از جمله كمبود اعتبار و كارشكني پيمانكاران در سال 90 عمليات ساخت آن با پيشرفت فيزيكي 43 درصد متوقف شد.
مديركل بنياد شهيد و امور ايثارگران استان مركزي بيان كرد: عمليات تكميل اين طرح با پيمانكار جديد از سال 94 آغاز شد و تا كنون حدود 160 ميليارد ريال براي ساخت اين طرح هزينه شده است.
طرح مركز توانبخشي جانبازان استان مركزي در زميني به مساحت هفت هزار متر مربع و زير بناي 12 هزار متر مربع و در 6 بخش اقامتي و رفاهي، آموزشي، فرهنگي، درماني، توانبخشي و ورزشي در حال ساخت است.
استان مركزي 6 هزار و 300 شهيد و 14 هزار جانباز تقديم انقلاب اسلامي كرده است.
3017/3075