۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۶:۴۸
کد خبر: 82914262
T T
۰ نفر
فرهنگيان بسيجي خوزستان 150 مقاله به جشنواره ملي ارايه دادند

اهواز - ايرنا - رييس سازمان بسيج فرهنگيان خوزستان گفت: فرهنگيان بسيجي خوزستان در چهاردهمين جشنواره علمي، پژوهشي بسيج فرهنگيان كشور 150 مقاله ارايه دادند.

به گزارش ايرنا سرهنگ اميد ملك پور يكشنبه در آيين ويژه قشر بسيج فرهنگيان و همايش تجليل از برگزيدگان چهاردهمين جشنواره علمي، پژوهشي بسيج فرهنگيان كشور در تالار طلاييه اهواز بيان كرد:فرهنگيان بسيجي خوزستان در محورهاي 12 گانه اين جشنواره، موفق به كسب 2 مقام اول، يك مقام دوم و يك مقام سوم شدند. همچنين 12 مقاله فرهنگيان اين استان نيز در رده رتبه هاي برتر اين جشنواره قرار گرفت.
وي گفت: اولويت سازمان بسيج فرهنگيان بر مبناي فرمايشات رهبر معظم انقلاب و بر اساس سند تحول بنيادين تنظيم شده است.
وي با بيان اينكه 42 هزار بسيجي فرهنگي در خوزستان عضو هستند افزود: 41 كانون فعال بسيج فرهنگيان در اين استان وجود دارد.
وي ادامه داد: تقويت معرفت ديني و اسلامي، برگزاري جلسات روشنگري و بصيرت سازي، گفتمان سازي بر مبناي فرمايشات رهبر معظم انقلاب ، كيفي سازي برنامه ها در سطح بسيج فرهنگيان و توجه به برنامه هاي علمي و پژوهشي از اهدافي است كه توسط اين بسيج دنبال مي شود.
وي گفت: توجه ويژه به امر به معروف و نهي از منكر و تربيت، از تاكيدات رهبر معظم انقلاب است كه بايد ضمن فرهنگ سازي در اين خصوص، براي تحقق اهدافي نظير اصلاح سبك زندگي، حمايت از كالاي ايراني ،صرفه جويي در همه ابعاد در راستاي اقتصاد مقاومتي، مقابله با آسيب هاي اجتماعي و آگاهي بخشي به فرهنگيان و بالا بردن شان و جايگاه معلمان در جامعه تلاش كنيم.
مديركل آموزش و پرورش خوزستان نيز در اين آيين بيان كرد: مطالعه، تحقيق و پژوهش نخستين شاخص توسعه در دنياست و سطح توانايي يك ملت با اين شاخص ها مورد ارزيابي قرار مي گيرد.
محمد تقي زاده گفت: مهمترين وظيفه تعليم و تربيت كمك به شكل گيري هويت دانش آموزان بر اساس فرهنگ ملي و ديني است.
وي افزود: خوزستان دروازه ورود تمدن شيعي به كشور است و فرزندان ما بايد بر اساس الگوهاي ديني و ملي تربيت شوند.
مديركل آموزش و پرورش خوزستان با بيان اينكه فاصله فرزندان با والدين افزايش پيدا كرده، گفت: اين فاصله نبايد تبديل به گسست و تعارض بين نسلي شود و بايد به قدري به فرزندانمان نزديك باشيم تا بتوانيم مواريث ديني ، مذهبي، فرهنگي و تاريخي كشور را به خوبي به آنها انتقال بدهيم.
وي با اشاره به اينكه در طول تاريخ كشور ايران، سرزمين علما، عرفا ، اديبان و انديشمندان بوده است، گفت: تنها راه پيشرفت كشور روي آوردن دانش آموزان به كتاب و كتابخواني و تحقيق و پژوهش است و تنها در اين صورت است كه مي توانيم اين پيشينه علمي غني را حفظ كنيم.
مديركل آموزش و پرورش با تاكيد بر تربيت و آموزش دانش آموزان در ابعاد مختلف افزود:دانش آموزان بايد ضمن مهارت آموزي هاي اجتماعي و فرهنگي، از نظر تربيت بدني و ورزشي نيز تقويت شوند.
تقي زاده با اشاره به قهرماني دانش آموزان خوزستان در مسابقات كشتي فرنگي جهان، گفت: اين تيم به نمايندگي از ايران در مسابقات جهاني كشتي در مراكش حاضر شد و مقام نخست دنيا از آن خود كرد و اين قهرماني نيز در شرايطي ناعادلانه و نابرابر اتفاق افتاد.
وي با تاكيد بر ايجاد و حفظ روحيه نشاط و شادابي در دانش آموزان افزود: تقويت اين روحيه سبب توانايي دانش آموزان براي كسب ساير موفقيت ها در عرصه هاي ملي و جهاني مي شود.
تقي زاده همچنين گفت: با تدوين برنامه توسعه آموزش و پرورش خوزستان در 20 اولويت در تمامي زمينه ها پيشرفت حاصل شده و در پيش دبستاني ،كنكور و توجه به مدارس دخترانه گام هاي بلند و موثري در اين استان برداشته شده است.
7158/ 6037