۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۹:۵۴
کد خبر: 82914449
T T
۰ نفر
تمديد اجراي آزمايشي قانون مجازات اسلامي به مدت 4 سال

تهران- ايرنا- سخنگوي كميسيون قضايي مجلس شوراي اسلامي گفت: بر اساس مصوبه امروز كميسيون، اجراي آزمايشي قانون مجازات اسلامي به مدت 4 سال و قانون آيين دادرسي جرائم نيروهاي مسلح به مدت 5 سال تمديد شد.

به گزارش ايرنا، حسن نوروزي در تشريح نشست امروز- يكشنبه- كميسيون قضايي و حقوقي مجلس از حضور رئيس سازمان ثبت احوال در اين نشست و ارائه پيش نويس طرح اصلاح بعضي از مواد قانون ثبت به كميسيون خبر داد.
سخنگوي كميسيون قضايي مجلس افزود: به دليل افزايش آمار طلاق در سال هاي اخير و آسيب هاي اجتماعي مربوطه، اين طرح مورد توجه قرار گرفته و در واقع درج عنوان طلاق در شناسنامه مطلقه ها باعث شده جامعه با نگاه و ديدگاه خاصي به آنها توجه كند.
نوروزي اضافه كرد: بنابراين بر اساس طرح مذكور تمامي وقايع ازدواج، وفات و طلاق در دفاتر ثبت شده اما در شناسنامه مجدد مرد و زن، آخرين وضعيت نكاح و طلاق يا بذل مدت درج مي شود.
نماينده مردم رباط كريم و بهارستان در مجلس شوراي اسلامي، افزود: بر اساس تبصره يك اين لايحه در صورت وقوع طلاق و درخواست هر يك از زوجين واقعه طلاق مذكور در شناسنامه مجدد درج نخواهد شد.
وي ادامه داد: تمامي مراجعي كه قانونا نيازمند كسب اطلاع بوده مكلف هستند مراتب را از سازمان ثبت احوال استعلام كنند؛ نحوه ثبت و حذف وقايع ازدواج و طلاق مطابق آيين نامه اجرايي اين قانون مي باشد.
نوروزي يادآور شد: در مورد اين طرح بحث هاي زيادي مطرح شد و مخالفان و موافقان نظرات كارشناسي خود را ارائه كردند كه در نهايت با اخذ پيش نويس طرح از سازمان ثبت احوال مقرر شد اين طرح را تكميل و به عنوان طرح كميسيون قضايي در صحن علني مطرح كنيم كه با تصويب آن واژه طلاق در شناسنامه مطلقه ها درج نخواهد شد.
اين نماينده مردم در مجلس دهم، افزود: ممكن است تبصره اي را به اين طرح اضافه كنيم كه بر اساس آن ظرف دو سال شناسنامه ها به طور كلي حذف و كارت ملي جايگزين آنها شوند.
نماينده مردم رباط كريم و بهارستان در مجلس دهم، از بررسي طرح تمديد قانون مجازات اسلامي با حضور كارشناسان وزارت اطلاعات، وزارت كشور و مركز پژوهش ها در نشست امروز كميسيون خبر داد و گفت: اين قانون مصوبه سال 1392 بوده و مهلت اجراي چهارسال آزمايشي آن به اتمام رسيده كه بر اساس مصوبه امروز كميسيون اجراي آزمايشي آن نيز به مدت 4 سال ديگر نيز تمديد شود.
به گزارش خانه ملت، سخنگوي كميسيون قضايي و حقوقي مجلس با يادآوري بررسي طرح تمديد قانون آيين دادرسي جرائم نيروهاي مسلح و دادرسي الكترونيكي خبر داد و گفت: در نشست امروز مقرر شد اجراي آزمايشي اين قانون به مدت 5 سال ديگر تمديد شود.
سيام*3061*1449
۰ نفر