۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۹:۳۷
کد خبر: 82914740
T T
۰ نفر

مدارس عشايري گتوند از امكانات مناسب محروم اند

۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۹:۳۷
کد خبر: 82914740
مدارس عشايري گتوند از امكانات مناسب محروم اند

گتوند - ايرنا - مسئول آموزش و پرورش عشاير گتوند از كمبود فضا ، فرسودگي و نبود سامانه سرمايشي به عنوان مهمترين چالش مدارس عشايري اين شهرستان نام برد و گفت: اين مشكلات روند آموزش با كيفيت را در اين مدارس با مشكل مواجه كرده است.

مجتبي ابراهيمي روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا با تشريح مشكلات مدارس عشايري اين شهرستان افزود: در يك ساختمان آموزشي در شهرك پنجم از توابع بخش مركزي شهرستان گتوند 6 مدرسه داير است به طوريكه در اين فضاي محدود آموزشي در 2 نوبت صبح و عصر قريب به 800 دانش آموز تحصيل مي كنند.
وي افزود: استقرار 2 مدرسه ابتدايي دخترانه و پسرانه ، 2 مدرسه متوسطه اول و 2 متوسطه دوم در اين ساختمان با توجه به جمعيت بالا در روند آموزش دانش آموزان اختلال ايجاد كرده است.
مسئول آموزش و پرورش عشاير شهرستان گتوند ادامه داد: در كنار اين فضاي آموزشي ، يك مدرسه بازسازي شده به صورت نيمه كاره وجود دارد كه براي تكميل و تحويل به آموزش و پرورش عشاير نيازمند تامين اعتبار است.
ابراهيمي با بيان اينكه در صورت تكميل اين مدرسه مشكل كمبود فضاي آموزشي دانش آموزان اين منطقه رفع مي شود افزود:اين فضاي آموزشي نيمه تمام كه در زميني به مساحت پنجهزار متر مربع و زيربناي يكهزار و 200 متر مربع در يك طبقه ساخته شده است به دليل پرداخت نشدن طلب پيمانكار نيمه تمام رها شده است.
وي به مشكلات ديگر مدارس عشايري اين شهرستان اشاره كرد و گفت: در دبستان 6 كلاسه مختلط روستاي فرج آباد از توابع بخش مركزي شهرستان گتوند نيز 90 دانش آموز تحصيل مي كنند كه با توجه به فرسودگي بنا و خطر ساز بودن تخريب و احداث يك فضاي آموزشي جديد ضروري است.
مسئول آموزش و پرورش عشاير گتوند نبود وسايل خنك كننده را ديگر مشكل مدارس عشايري اين عنوان كرد و بيان داشت: با توجه به گرماي هوا در خوزستان نياز است اين مدارس از سوي اداره كل نوسازي ، توسعه و تجهيز مدارس خوزستان به سامانه سرمايشي و وسايل خنك كننده تجهيز شوند.
مدير كل نوسازي ، توسعه و تجهيز مدارس خوزستان نيز در گفت و گو با خبرنگار ايرنا در اين رابطه گفت: فضاهاي آموزشي زيادي در سطح استان خوزستان از جمله شهرستان گتوند وجود دارد كه در شان دانش آموزان عشاير نبوده لذا رفع مشكلات اين فضاهاي آموزشي در برنامه اين اداره كل قرار دارد.
رضا رضايي افزود: براي تجهيز و بازسازي مدارس فرسوده اداره كل نوسازي مدارس خوزستان برنامه دارد ضمن اينكه در مناطق سخت گذر اين استان نيز مدارسي به صورت پيش ساخته آماده و مهيا مي شود تا دانش آموزان عشاير در اين مدارس تحصيل كنند.
به گزارش ايرنا يكهزار و 800 دانش آموز عشايري گتوند در سه مقطع تحصيلي در 27 مدرسه تحصيل مي كنند.
2 بخش مركزي و عقيلي ، پنج شهر و 45 روستا شهرستان 74 هزار نفري گتوند را شامل مي شوند.
7467/6068