۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۲:۱۹
کد خبر: 82914963
T T
۰ نفر
ایران، نفت بدون مشتری ندارد

تهران- ایرنا- مدیرعامل شركت پایانه‌های نفتی ایران از صادرات 800 میلیون بشكه نفت از پایانه خارك در سال ۹۶ خبر داد و گفت: ایران هیچ نفت روی آب و بدون مشتری ندارد.

به گزارش ایرنا، میزان صادرات نفت و میعانات گازی ایران به طور میانگین به روزانه 2.6 میلیون بشكه نفت و میعانات گازی رسیده است كه حدود 40 درصد آن به مقصد كشورهای اروپایی و 60 درصد آسیا صادر می شود.
پس از تصمیم دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریكا برای خروج از برجام، دغدغه هایی نسبت به كاهش صادرات نفت ایران مطرح شد كه در این میان ادعا شده است برخی كشورهای اروپایی خرید نفت از ایران را كاهش خواهند داد.
اما بررسی نشان می دهد كه هنوز، هیچ كاهش رسمی در صادرات نفت ایران رخ نداده و صادرات نفت كشور، طبق روال سابق ادامه دارد.
مسوولان صنعت نفت ایران نیز بارها اعلام كرده اند كه در صورت همراهی كشورهای دیگر با تحریم های آمریكا، میزان كاهش صادرات نفت ایران قابل توجه نبوده و قابل جایگزینی با صادرات به سایر كشورهاست.
به گزارش روز دوشنبه وزارت نفت، سید پیروز موسوی مدیرعامل شركت پایانه‌های نفتی ایران از صادرات ۸۰۰ میلیون بشكه نفت از پایانه خارك در سال ۹۶ خبر داد.
وی با بیان اینكه توان عملیاتی شركت پایانه‌های نفتی ایران در حوزه‌های مختلف افزایش یافته است، اظهار كرد: پارسال بارگیری همزمان حدود هشت میلیون بشكه نفت از هشت پهلوگاه و ۲ عملیات كشتی به كشتی با استاندارد و ایمنی كامل در پایانه نفتی خارك به طور همزمان انجام شد كه یك ركورد است و اكنون آمادگی لازم برای افزایش این ظرفیت وجود دارد.
مدیرعامل شركت پایانه‌های نفتی ایران ادامه داد: به جرات می‌توان گفت ایران هیچ نفت روی آب و بدون مشتری ندارد كه این موضوع نشان‌دهنده توان امور بین‌الملل شركت ملی نفت ایران است.
موسوی با اشاره به انجام عملیات سوآپ در پایانه نفتی نكا تصریح كرد: تاكنون حدود ۷۲ نفتكش برای عملیات سوآپ در این پایانه سبز و مدرن پهلودهی شده است.
به گزارش ایرنا، شامگاه هجدهم اردیبهشت ماه دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریكا با وجود مخالفت های جهانی با هرگونه تصمیم یكجانبه، از توافق هسته ای ایران و گروه 1+5 خارج شد.
پس از این اقدام غیرقانونی آمریكا، اتحادیه اروپا به همراه دیگر امضا كنندگان توافق برجام یعنی روسیه، چین، فرانسه، آلمان و انگلیس دور تازه ای از رایزنی ها برای حفظ این توافق بین المللی را آغاز كردند؛ فدریكا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا تاكید كرده كه اتحادیه اروپا به برجام پایبند می ماند.
اقتصام 2022** 6075
۰ نفر