۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۲:۳۱
کد خبر: 82914989
T T
۰ نفر
رژيم هاي عربي همراه اسرائيل عليه فلسطينيان هستند

رام الله-ايرنا- «ماجده المصري» عضو ارشد جبهه دموكراتيك براي آزادي فلسطين در گفت و گو با ايرنا اصرار برخي پايتخت هاي عربي براي نزديكي به رژيم صهيونيستي در زماني كه اين رژيم، جنگي تمام عيار را عليه فلسطين به راه انداخته، تقبيح كرد.

اين گفت و گو به مناسبت هفتادمين سالگرد تاسيس رژيم صهيونيستي كه فلسطينيان به آن «روز نكبت» مي گويند صورت گرفت. قرار است امروز مراسم انتقال سفارت آمريكا به قدس برگزار شود.
المصري درباره پيامدهاي خطرناك نزديكي به تل آويو در سطح رسمي از سوي كشورهاي عربي به طور كل و كشورهاي عربي خليج فارس به طور خاص هشدار داد.
وي كه سابقه وزارت در دولت خودگردان فلسطيني را در پرونده خود دارد، تاكيد كرد: در برابر آنچه امروز رخ مي دهد، نياز شديدي به تجميع همه توان و نيرو در سطوح مختلف وجود دارد تا طرح شوم آمريكايي موسوم به «معامله قرن» را ناكام بگذاريم چرا كه اين كار يك واجب ملي و اخلاقي است.
المصري از مشاركت امارات و بحرين در آنچه او «ماراتن يهودي سازي» قدس اشغالي ناميد، ابراز تاسف كرد.
به تازگي خبرگزاري آسوشتيدپرس و شبكه دو تلويزيون اسرائيل، فاش كرد كه «يوسف العتيبه» سفير امارات در واشنگتن و «عبدالله بن راشد بن عبدالله آل خليفه» سفير بحرين، در جريان سفر اخير «بنيامين نتانياهو» نخست وزير رژيم صهيونيستي به آمريكا در ماه مارس گذشته با او ديدار كردند.
المصري يادآور شد: سفير امارات در واشنگتن با سازمان هاي صهيونيستي داخل آمريكا، رابطه اي بسيار تنگاتنگ دارد و العتيبه از طرفداران هميشگي مسائلي است كه اسرائيل در محافل بين المللي مطرح مي كند.
عضو ارشد جبهه دموكراتيك فلسطين، همچنين اظهارات اخير وزير خارجه رژيم بحرين درباره حق اسرائيل در دفاع از خود را به شدت محكوم كرد و از ناديده گرفتن كشتارهاي رژيم صهيونيستي و جنايت هاي اشغالگران انتقاد كرد.
وزير خارجه بحرين در واكنش به حملات موشكي رژيم صهيونيستي به مواضع ارتش سوريه گفته بود: هر دولتي از جمله اسرائيل حق دارد از خودش دفاع كند و منابع خطر را از بين ببرد.
اين مقام فلسطيني، سخنان وزير خارجه بحرين را شرم آور و تحريك آميز دانست و خواست تا همه در برابر چنين مواضع خصمانه و ذلت باري اعتراض كنند؛ مواضعي كه به گفته او همزمان با روابط پيدا و پنهان اسرائيل با كشورهاي خليج فارس از جمله عربستان سعودي در جريان است.
خاورم**387**390**2054