۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۲:۵۶
کد خبر: 82915028
T T
۰ نفر
رویكرد دولت ایجاد نشاط اجتماعی است

كرمانشاه - ایرنا - وزیر فرهنگ ‌و ارشاد اسلامی گفت:این وزارتخانه در تدوین و اجرای برنامه های ملی و استانی به موضوع نشاط اجتماعی توجه ویژه ای دارد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سید عباس صالحی روز دوشنبه در دیدار با كاركنان اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ كرمانشاه اظهار داشت: سال گذشته به منظور ایجاد نشاط در مناطق زلزله زده كرمانشاه برنامه های گوناگونی اجرا شد كه امسال نیز این طرح ادامه می یابد.
صالحی با اشاره به فعالیت های گسترده و متنوع در این وزارتخانه، گفت: تقویت ظرفیت های مردمی فرهنگ و هنر یكی از اولویت های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و ما باید به شكلی عمل كنیم كه مردم به عنوان مخاطب اصلی فرهنگ و هنر در اولویت قرار گیرند.
وی تاكید ‌كرد: باید مردم را بیش از گذشته وارد عرصه فرهنگ و هنر كنیم تا سهم جامعه ‌در منابع و اجرای طرح های فرهنگی‌ افزایش پیدا كند.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینكه دولت ها، منبع پایداری برای بخش فرهنگ‌ و هنر نیستند، افزود: باید به افرادی كه منابع مالی و یا فكری در بخش فرهنگی دارند به شكل سرمایه نگاه و از ظرفیت های آنان برای كمك به فرهنگ و هنر استفاده كنیم.
صالحی ادامه داد: باید شاخص های ارزشیابی خود در منابع انسانی را تغییر دهیم و به افرادی كه بیشترین منابع را جذب می كنند، توجه كنیم.
وی گفت: باید فرصت های بیشتری را برای كسب و كار فرهنگی ایجاد كنیم تا مردم از این ‌راه كسب در آمد كنند.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه سخنان خود با بیان اینكه فرهنگ و هنر حوزه ای بنیادی است كه منجر به توسعه اقتصادی و اجتماعی می شود، اظهار داشت: اگر زیر ساخت های فرهنگی به خوبی ساخته شود، امروز و آینده ایران اسلامی‌ به درستی توصیف و ترسیم می شود.
صالحی با اشاره به اینكه توسعه همه جانبه بی شك بدون حضور اصحاب فرهنگ ‌و هنر اتفاق نمی افتد، گفت: كسانی كه شرایط را برای اهالی فرهنگ فراهم می كنند كاری بسیار ارزشمند را انجام ‌می دهند.
صالحی افزود: یكی از مشكلات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی استفاده از حدود سه هزار نیروی قراردادی است كه بخشی از بودجه های توسعه ای برای پرداخت حقوق آنان پرداخت می شود و باید مشكل این نیروها را برطرف كنیم تا بتوانیم به واسطه رضایت های سازمانی و درونی به بخش فرهنگ و هنر كمك‌ كنیم.
صالحی همچنین در رابطه با تعیین تكلیف كاركنان این وزارتخانه گفت: تبدیل قراردادی به پیمانی كاركنان وزارت ارشاد در حال پیگیری است اما اعلام دقیق موضوع به پس از مشخص شدن مذاكرات موكول می كنیم.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود یادآور شد: برنامه های این وزارتخانه و دستگاه های زیر مجموعه آن بر اساس پروژه های كلان در نظر گرفته شده، اجرایی خواهد شد.
صالحی با اشاره به اینكه در بودجه امسال، برنامه های استانی وزارت فرهنگ‌ و ارشاد اسلامی حداكثری شد، توضیح داد: باید در اجرای پروژه های مختلف و تخصیص اعتبارات عدالت استانی را در نظر ‌بگیریم و اعتبارات را در تهران متمركز نكنیم.
وی به انعقاد قرارداد با استانداری ها اشاره كرد و گفت: این ‌قراردادها، بودجه های وزارت فرهنگ‌ و ارشاد اسلامی برای اجرای طرح ها را افزایش می دهد.
صالحی به افزایش حقوق كارمندان دولت، اشاره كرد و افزود: كوشش ها با هدف كمك ‌به كاركنان دولت تدبیر و امید تلاشی كم ‌نظیر بود اما نباید فراموش كرد كه منابع دولت نیز محدود است.
وی گفت: باید از قانون به منظور افزایش حقوق كارمندان استفاده حداكثری داشته باشیم.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در سفری 2 روزه یكشنبه شب وارد استان كرمانشاه شد و حضور در نشست شورای فرهنگ عمومی استان، امضای تفاهم نامه همكاری، بازدید از چند مجتمع فرهنگی و هنری، دیدار با اصحاب فرهنگ و هنر شهرستان های شرق استان در شهر صحنه، دیدار با اصحاب فرهنگ و هنر كرمانشاه و نشست مطبوعاتی از جمله برنامه های صالحی است.
/6033/7445‎/3033 /1354
۰ نفر