۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۸:۱۸
کد خبر: 82915485
T T
۰ نفر
مهاجرت از مشكلات عمده خوزستان است

اهواز - ايرنا - يكي از نمايندگان مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبري گفت: محروميت و ‌توسعه نيافتگي اساسي خوزستان كه البته به يك دولت بر نمي‌گردد، باعث ريزش جمعيت و مهاجرت از اين استان شده است.

آيت ا... عبدالكريم فرحاني روز دوشنبه در همايش بهينه سازي مصرف برق در سالن امام رضا(ع) مناطق نفتخيز جنوب در اهواز اظهارداشت: وابستگي زياد به انرژي برقآبي و ناتواني در كاهش اتكاي به آن، باعث بروز مشكلات در بحث برق شده است.
وي ادامه داد: هنگامي خشكسالي، خوزستان كه بيشترين سهم را در عرصه برقآبي دارد با مشكل روبه رو مي‌شود.
عضو خبرگان رهبري در ادامه گفت: تا زماني كه نگاه كارشناسانه و محبت آميزي از مجموع نظام به خوزستان وجود نداشته باشد، اين استان همچنان با مشكل روبه رو است.
آيت ا... فرحاني افزود: فشار زيادي به برق خوزستان وارد شده و اگر صرفه جويي صورت نگيرد، تابستان امسال فشار دو چندان به مردم وارد مي شود.
وي ادامه داد: ادارات بايد در زمينه صرفه جويي، تلاش مضاعفي داشته باشند و در كنار آن بايد براي خوزستان برنامه توسعه متناسب ترسيم كرد.
وي با بيان اينكه در دو سال گذشته مساله مطالبه گري در خوزستان جدي شده، گفت: اگرچه تا كنون در بخش هاي مختلف از جمله احقاق حق خوزستان تلاش خوبي صورت گرفته، اما باز هم خوزستان نياز به توجه بيشتري دارد.
آيت ا... فرحاني گريزي به نزديك شدن ماه مبارك رمضان زد و بيان كرد:پيام روزه در ابعاد مادي براي افزايش بازدهي در راستاي خدمت به مردم بوده و اميد است فرهنگ حداقل استفاده كردن را براي بازدهي حداكثر داشته باشيم.
7148/ 6037