۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۸:۱۰
کد خبر: 82915870
T T
۰ نفر

14 هزار یتیم زیر پوشش كمیته امداد مستاجر هستند

۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۸:۱۰
کد خبر: 82915870
14 هزار یتیم زیر پوشش كمیته امداد مستاجر هستند

بجنورد- ایرنا- معاون توسعه مشاركت های مردمی كمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: از 180 هزار یتیم در سطح كشور 14 هزار نفر زیر پوشش این نهاد هم اكنون مستاجر هستند.

به گزارش ایرنا علی محمد ذوالفقاری دوشنبه شب در همایش تجلیل از خیران، حامیان و مشتركان صدقات خراسان شمالی در بجنورد اظهارداشت: برای تامین نیازهای خانواده های زیر پوشش كمیته امداد نیازمند مشاركت مردم و خیران هستیم.
معاون توسعه مشاركت های مردمی كمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: این نهاد برای برطرف كردن نیازهای مددجویان زیر پوشش خود، 150 هزار واحد مسكونی نیاز دارد.
وی با اشاره به اینكه كمیته امداد امام خمینی(ره) سالانه 70 هزار دختر را به خانه بخت می فرستد، گفت: كمیته امداد در زمینه های مختلف مانند تغذیه كودكان زیر 6 سال، هزینه های درمانی برای خانواده ها، ساخت مسكن، ایجاد اشتغال و... از محل اعتبارات دولتی و كمك های مردمی به مددجویان خدمات ارائه می دهد.
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد نیز در این همایش اظهارداشت: در كار خیر سرعت داشته و پیشگام باشید.
حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی افزود: خانواده ها و افراد نیازمند كه آبرومندانه زندگی می كنند را شناسایی كرده و فرهنگ كمك به نیازمندان و محرومان را در جامعه نهادینه كنید.
مدیركل كمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان شمالی نیز در این همایش گفت: سال گذشته خیران بالغ بر 500 میلیارد ریال به مددجویان زیر پوشش این نهاد در استان كمك كردند.
عباس اهرابی با بیان اینكه رویكرد كمیته امداد توانمندسازی مددجویان است افزود: در سال گذشته 17 هزار شغل پایدار برای مددجویان ایجاد شد.
وی با اشاره به وجود بیش از 6 هزار یتیم و فرزندان محسنین زیر پوشش این نهاد در استان نیز اظهارداشت: حامیان آنها سال گذشته مبلغ 160 میلیارد ریال كمك كردند.
اهرابی به جمع آوری 75 میلیارد ریال زكات در استان نیز اشاره كرد و گفت: 60 درصد از این مبالغ برای كمك به محرومان و 40 درصد در بخش عمران هزینه شده است.
وی گفت: خراسان شمالی جزو هشت استان فقیر در كشور محسوب می شود اما با این وجود خیران با توجه به اعتمادی كه به این نهاد دارند، كمك های قابل توجهی به مددجویان در این استان داشته اند.
كمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان شمالی بیش از 30 هزار مددجو را زیر پوشش دارد كه بالغ بر 50 درصد از آنها در روستا زندگی می كنند.
اخبار خراسان شمالی را در پیام رسان سروش اخبار ایرنا خراسان شمالی به نشانی 🆔 @IRNABOJNURD پیگیری كنید.
ع/ 6042
۰ نفر