«نيكلاس روتريگر» روز سه شنبه در حاشيه برنامه تست رانندگي خودروي سيتروئن سي 3 (C3) در پاسخ به خبرنگار اعزامي ايرنا به كاشان افزود: تست هاي نهايي اين خودرو به زودي انجام مي شود.
وي با بيان اينكه داخلي سازي موتور خودروي C3 و گيربكس دستي آن در برنامه اين شركت قرار دارد، اظهار داشت: برخي قطعات اين خودرو براي داخلي سازي نيازمند حضور قطعه سازان قدرتمند و برخوردار از دانش و فناوري لازم است كه اكنون چنين شرايطي موجود نيست.
روتريگر با اشاره به خودروي C3 با موتور EP6 كه براي انجام تست در اختيار خبرنگاران قرار گرفت، تصريح كرد: اين موتور كه با مشاركت شركت هاي سيتروئن و بي.ام.دابليو ساخته شده تاكنون سه بار به عنوان موتور برتر جهان برگزيده شده و امكان داخلي سازي چنين موتوري در ايران وجود ندارد.
خودروي C3 با موتور EP6 داراي 165 اسب بخار قدرت و حجم موتور 1600 سي سي «مختص بازار ايران» توليد شده است.
وي خاطرنشان كرد: توليد اين خودرو با موتورهاي EC5 و EB8 در دستور كار است كه موتور EC5 در ايران داخلي سازي خواهد شد.
مسئول بازاريابي و فروش شركت سايپا - سيتروئن يادآوري كرد: شاسي اين خودرو توليد كشور ژاپن است كه براي داخلي سازي، ايراني ها بايد بتوانند فناوري آن را در اختيار بگيرند، اما گيربكس دستي آن در ايران داخلي سازي خواهد شد.
وي تاكيد كرد: گيربكس اتوماتيك C3 جزو فناوري هاي پيشرفته (هاي تك) محسوب مي شود كه چنين فناوري را ايراني ها در اختيار ندارند، بنابراين داخلي سازي اين گيربكس در دستور كار نيست.
روتريگر با بيان اينكه افزايش عمق داخلي سازي به رقابتي تر شدن هرچه بيشتر قيمت اين خودرو در مقايسه با ساير خودروهاي اين رده خواهد انجاميد، ادامه داد: بر اين اساس افزايش سطح داخلي سازي و رسانيدن آن به حدود 80 درصد تا سال 2019 اجرايي مي شود؛ اين مهم با توجه به وجود نيروهاي تحصيلكرده فراوان، مواد اوليه و انرژي ارزان در ايران ميسر مي شود.
وي گفت: خدمات پس از فروش اين خودرو در نمايندگي هاي سايپا كه قادر به پاس كردن استانداردهاي سيتروئن شوند، عرضه مي شود.
اين مسئول سايپا - سيتروئن خاطرنشان كرد: C3 نخستين خودرويي است كه موفق به پاس كردن استانداردهاي 85 گانه مد نظر سازمان ملي استاندارد ايران شده است.
به گزارش ايرنا، اكنون روزانه سه دستگاه خودروي C3 به صورت آزمايشي در سايت سايپا - سيتروئن كاشان توليد مي شود كه در مرحله توليد انبوه به ساعتي سه دستگاه خواهد رسيد.
فعاليت دو شركت سيتروئن و سايپا پس از برجام (دي 94) با حضور مديران ارشد 2 شركت در ايران به صورت رسمي ثبت و به صورت عملياتي آغاز شد.
قراردادهاي مورد نياز كنسرسيوم مشترك (جوينت ونچر) نيز به امضاي دو طرف رسيد و اعضاي هيات مديره شركت سايپا سيتروئن مشخص و معرفي شدند.
بر اين اساس، خودروهاي جديد گروه سايپا - سيتروئن در خطوط توليد شركت سايپا كاشان توليد و وارد بازار هاي داخلي و بين المللي مي شود.
شركت سيتروئن پس از پيروزي انقلاب اسلامي به صورت سرمايه گذاري مشترك در همه زنجيره ارزش افزوده از جمله توليد در ايران هيچگونه همكاري نداشته و براي نخستين بار پس از 39 سال دوباره از طريق جوينت ونچر با سايپا مرتبط شده است.
سيتروئن شركت خودروسازي فرانسوي است كه امروزه شركت تابعهاي از گروه پژو - سيتروئن محسوب ميشود؛ اين شركت در سال 1919 توسط آندره سيتروئن تاسيس شد.
اقتصام*3065*2025
مسئول بازاريابي سايپا- سيتروئن در پاسخ به ايرنا:
نخستين خودروي پسابرجامي سايپا شهريور وارد بازار مي شود
۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۱:۰۸
کد خبر:
82916107
تهران- ايرنا- مسئول بازاريابي و فروش شركت سايپا - سيتروئن اعلام كرد: توليد نخستين خودروي پسابرجامي سايپا با سطح داخلي سازي 20 درصدي آن، در سايت كاشان آغاز شده است و شهريور ماه اين خودروها به بازار عرضه مي شود.