۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۷:۱۰
کد خبر: 82916662
T T
۰ نفر
چین: اسراییل اقدامات خشونت آمیز علیه فلسطینیان را متوقف كند

پكن - ایرنا - سخنگوی وزارت خارجه چین گفت پكن مخالف استفاده از ابزار خشونت علیه فلسطینیان است و اسراییل باید این اقدامات خشونت آمیز را متوقف كند.

به گزارش ایرنا 'لو كانگ' امروز سه شنبه در مصاحبه مطبوعاتی در پكن از دو طرف خواست برای حل اختلافات خود به دنبال روش های مسالمت آمیز و گفت و گو باشند.
او تاكید كرد كه چین بشدت مخالف استفاده از روش های خشونت آمیز علیه غیرنظامیان است و از فلسطین و اسراییل بخصوص 'تل آویو' می خواهد از خود خویشتنداری نشان دهد.
وی گفت كه رمز جلوگیری از تشدید تنش ها و خشونت ها خویشتنداری است و بویژه اسراییل باید روند استفاده از خشونت را متوقف كند.
سخنگوی وزارت خارجه چین از تلفات بالای فلسطینیان به دلیل حملات خشونت آمیز سربازان رژیم صهیونیستی در نوار غزه بشدت ابراز نگرانی كرد.
او گفت كه مساله خاورمیانه باید با گفت و گو حل و فصل شود و در مورد قدس اشغالی نیز با همین روش باید تصمیم گیری شود و طرفین لازم است مذاكرات را از سرگیرند.
ده ها هزار شهروند فلسطینی روز دوشنبه در اعتراض به انتقال سفارت آمریكا از تل آویو به قدس اشغالی و هفتادمین سالگرد اشغال فلسطین در مرزهای شرقی نوار غزه تظاهرات كردند.
رژیم صهیونیستی در یورش به معترضان 58 نفر را به شهادت رساند و دو هزار و 771 نفر را نیز مجروح كرد.
دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریكا در آذرماه سال گذشته اعلام كرد كه بیت المقدس را به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی به رسمیت می شناسد و سفارت آمریكا را از تل آویو به قدس اشغالی منتقل می كند.
این اقدام وی در مغایرت با قوانین بین المللی است و با مخالفت جامعه جهانی روبرو شده است.
آساق**231**1904**