۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۳:۲۱
کد خبر: 82917487
T T
۰ نفر
ایجاد درآمد پایدار برای حمایت از اقشار آسیب پذیر ضروری است

مراغه - ایرنا - فرماندار مراغه با اشاره به نقش انجمن حمایت از زندانیان این شهرستان در كاهش آسیب های اجتماعی و حمایت از خانواده های زندانیان گفت: گسترش استفاده از ظرفیت خیران نوع دوست و نیز ایجاد منابع درآمدی پایدار در جهت تامین نیازهای این قشر آسیب پذیر ضروری است.

به گزارش ایرنا، حمید شكری روز چهارشنبه در جلسه مجمع عمومی انجمن حمایت از زندانیان مراغه افزود: دولت و دستگاه های اجرایی آماده همكاری با این انجمن و سایر نهادهای حمایتی برای ایجاد منابع ثابت درآمدی برای تامین نیازهای اقشار آسیب پذیر جامعه است.
وی ادامه داد: انجمن حمایت از زندانیان مراغه نیز به عنوان یكی از سازمان های مردم نهاد و خیریه حمایتی باید به سوی تجاری سازی، سرمایه گذاری و ایجاد واحدهای تولیدی و خدماتی برای ایجاد منابع پایدار درآمدی حركت كند.
وی اضافه كرد: خیران نیك اندیش این شهرستان به عنوان پتانسیل و امتیازی بزرگ و كارآمد بوده و از این ظرفیت باید به صورت گسترده برای حمایت از خانواده های زنداینان نیازمند استفاده شود.
معاون مدیركل زندان ها و اقدامات تامینی آذربایجان شرقی نیز گفت: هم اكنون فقط 20 درصد از خانوادهای زندانیان در این استان زیرپوشش خدمات حمایتی انجمن های حمایت از زندانیان شهرستان ها قرار دارند.
قیصرپور افزود: این در حالی است كه 50 تا 60 درصد از زندانیان این استان نیازمند بوده و باید زیرپوشش حمایت انجمن های حمایت از زندانیان قرار گیرند.
وی ادامه داد: از این رو، انجمن های حمایت از زندانیان رسالت سنگینی در راستای حمایت بیشتر از خانواده های نیازمند زندانی برعهده دارند.
وی اضافه كرد: باتوجه به اینكه بیشتر این انجمن ها متكی به حمایت و كمك های خیران هستند، لیكن در راستای گسترش خدمات و جمعیت زیرپوشش خود باید به فكر ایجاد منابع پایدار درآمدی باشند.
دادستان عمومی و انقلاب مراغه نیز در این جلسه گفت: حمایت از خانواده های نیازمند زندانیان در كنار اصلاح و تربیت از اساسی ترین راهبردهای كاهش آسیب های اجتماعی در جامعه است.
علی دلداری افزود: انجمن حمایت از زنداین مراغه به عنوان یكی از انجمن های حمایتی برتر كشور، در سال های اخیر با حمایت خیران این شهرستان نقش مهمی در تامین نیازهای معیشتی خانواده ها و آزادی زندانیان ایفا كرده است.
وی همچنین با بیان اینكه حوادث تلخ جاده ای در روزهای اخیر، نامناسب جاده مراغه - هشترود را بیش از پیش نشان داد گفت: این حوادث برای جامعه غیرقابل قبول است.
وی اضافه كرد: باید برای رفع این معضل شهرستان با همكاری دستگاه های متولی امر راهكاری مناسب اندیشیده شود تا شاهد تحول در این جاده دسترسی باشیم.
بازرس انجمن حمایت از زندانیان مراغه نیز در این جلسه با تشریح عملكرد این انجمن در سال 96 گفت: در این مدت با حمایت خیران و پرداخت بیش از چهار میلیارد و 259 میلوین ریال 50 نفر از زندانیان این شهرستان آزاد شده اند.
مرتضی باستانی افزود: تامین چهار سری جهیزیه برای نوعروسان خانواده های زندانیان با 97 میلیون و 920 هزار ریال و 655 میلیون ریال كمك نقدی به خانواده های نیازمند بخشی از اقدامات حمایتی این انجمن در سال گذشته است.
وی ادامه داد: توزیع سبد كالا با سه میلیارد و 914 میلیون ریال، پرداخت 411 میلیون ریال هزینه كمك تحصیلی و پرداخت 856 میلیون ریال دستمزد به حرفه آموزان زندانی از جمله حمایت های این انجمن از زندانیان و خانوادهای انان در این مدت بوده است.
وی اضافه كرد: این انجمن در راستای حمایت از زندانیان و خانوادهای نیازمند آنان در طول سال گذشته، در مجموع 11 میلیارد و 581 میلیون ریال كمك مالی كرده است.
وی با بیان اینكه درآمدهای این انجمن در سال گذشته، 13 میلیارد و 613 میلیون ریال بوده است افزود: از این میزان 10 میلیارد و 194 میلیون ریال از طریق كمك های نقدی و غیرنقدی خیران این شهرستان، 800 میلیون ریال از طریق اداره زندان های كشور و دو میلیارد و 618 میلیون ریال نیز از طریق درآمدهای فعالیت اقتصادی این انجمن تامین شده است.
به گزارش ایرنا، با رای اعضای مجمع عمومی انجمن حمایت از زندانیان، مرتضی باستانی و كریم اصغروند به عنوان بازرسان این انجمن در سمت خود ابقا شدند.
به گزارش ایرنا، بیش از 450 خانوداه زندانیان شهرستان های مراغه و عجب شیر و تعدادی از خانواده های زندانیان سایر شهرهای ایران كه در زندان مراغه هستند از كمك ها و مساعدت های انجمن حمایت از زندانیان مراغه بهره مندند.
شهرستان مراغه با حدود 263 هزار نفر جمعیت در 127 كیلومتری تبریز، مركز آذربایجان شرقی واقع است.
3077/7487