۲۷ شهریور ۱۳۹۸، ۱۲:۱۸
کد خبر: 83480529
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

خانواده زندانیان تسهیلات اشتغال و مسکن می‌گیرند

۲۷ شهریور ۱۳۹۸، ۱۲:۱۸
کد خبر: 83480529
خانواده زندانیان تسهیلات اشتغال و مسکن می‌گیرند
عکس تزئینی است

تهران- ایرنا- صندوق کارآفرینی امید با انجمن حمایت زندانیان تفاهم‌نامه‌ای برای پرداخت مجموع ۴۰ میلیارد تومان تسهیلات در بخش اشتغال و مسکن امضا کردند.

«اصغر نوراله زاده» مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید در مراسم امضای این تفاهمنامه که امروز (چهارشنبه) در محل این صندوق انجام شد، گفت: موضوع این تفاهم‌نامه درباره افتتاح حساب سپرده‌گذاری و انتقال بخشی از منابع مالی انجمن حمایت زندانیان در صندوق کارآفرینی امید برای اعطای تسهیلات قرض الحسنه اشتغال و مسکن است.

وی افزود: افراد از سوی انجمن حمایت زندانیان معرفی می‌شود و سقف اعطای تسهیلات ضروری و مسکن مبلغ ۱۵ میلیون تومان و در حوزه اشتغال بسته به نوع طرح، میزان سهم آورده و طرح توجیهی ارائه شده حداکثر تا سقف ۵۰ میلیون تومان است.

مدیرعامل صندوق درخصوص بازپرداخت تسهیلات، گفت: بازپرداخت تسهیلات ضروری و مسکن ۳۶ ماهه است و حداکثر دوره تنفس نیز دو ماه است و در حوزه اشتغال تا سقف ۲۰ میلیون تومان ۳۶ ماه و بیش از ۲۰ میلیون ریال (تا سقف ۵۰ میلیون تومان) ۴۸ ماهه با احتساب حداکثر چهار ماه دوره تنفس خواهد بود.

نوراله زاده نرخ کارمزد تسهیلات قرض الحسنه را همان نرخ بانک مرکزی چهار درصد در سال عنوان کرد. همچنین مدت این تفاهمنامه ۶۰ ماه است اما هر سال تمدید می‌شود.

وی درباره ضمانت تسهیلات گفت: ضمانت پرداخت تسهیلات در صندوق کارآفرینی امید تسهیل شده اما تلاش می‌کنیم برای خانواده زندانیان نسبت به دیگر متقاضیان شرایط راحت‌تری فراهم شود.

«جبار باقری» مدیرعامل انجمن حمایت زندانیان مرکز در مراسم امضای این تفاهمنامه که در محل صندوق کارآفرینی امید برگزار شد اظهارداشت: خانواده زندانیان جرمی مرتکب نشده‌اند اما شرایط به شکلی است که اگر از این خانواده‌ها حمایت لازم نشود در معرض آسیب‌های جدی قرار می‌گیرند که شاید در آینده جبران آن‌ کمکی به آنها نکند.
وی افزود: موضوع حمایت از خانواده زندانیان و معدومان از آنجا اهمیت پیدا می‌کند که عموماً این عده از اقشار ضعیف جامعه هستند و اکثر کسانی که امروز در زندان‌ها به سرمی‌برند کسانی هستند که در مناطق حاشیه‌ای و محروم زندگی می‌کنند.
باقری گفت: در چنین شرایطی وقتی سرپرست خانواده، زندانی شود عملاً چرخه اقتصادی خانواده متوقف می‌شود. این به معنای آن است که ابعاد مختلف زندگی خانواده زندانی مختل می‌شود  و با زندانی شدن یک فرد در واقع مشکلات خانواده وی نیز آغاز می‌شود.
مدیرعامل انجمن حمایت زندانیان مرکز گفت: خانواده زندانیان عمدتاً با سه مشکل عمده «ادامه تحصیل فرزندان»، «سلامت و بهداشت» و «مشکلات معیشتی» مواجه می شود که انجمن بر اساس اساسنامه موظف به کمک به رفع مشکلات این خانواده ها شده است.
وی در ادامه افزود: هر شخصی در این جامعه چه حقوقی و چه حقیقی یک مسئولیت اجتماعی دارد و در قبال این مسئولیت اجتماعی علاوه بر مردم خیر و نوع دوست، دولت هم باید وارد عمل شود؛ بنابراین بر این اساس تفاهم نامه بین صندوق کارآفرینی امید و انجمن حمایت زندانیان مرکز در بخش اشتغال و مسکن منعقد شد که امیدواریم بتوانیم در قالب تسهیلات در بخش ایجاد اشتغال برای این خانواده ها مشکلات معیشتی آنان را مرتفع سازیم.
در ادامه مراسم دو طرف توافق کردند شرایطی فراهم شود تا زندانیانی که به دلیل مبالغ کم بدهکاری در محکومیت هستند حمایت شود و زمینه آزادی آنها فراهم شود.

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha