۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۲۰:۲۱
کد خبر: 82918026
T T
۰ نفر

كاهش دبي آب رشد عوامل بيماري‌زا را افزايش مي‌دهد

۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۲۰:۲۱
کد خبر: 82918026
كاهش دبي آب رشد عوامل بيماري‌زا را افزايش مي‌دهد

اهواز - ايرنا - مديركل مديريت بحران خوزستان گفت:كاهش كميت و دبي آب رودخانه ها، زمينه را براي رشد ميكروب‌ها و عوامل بيماري زاي درون آب افزايش مي دهد.

به گزارش ايرنا كيامرث حاجي زاده روز چهارشنبه در كارگروه بهداشت و درمان خوزستان با بيان اينكه در دوره ابر بحران خشكسالي هستيم افزود: بحث آب شرب از آنجا كه با زندگي مردم سر و كار دارد مهم است و اگر به بحث كيفيت آن توجه نشود بيماري هاي ايجاد مي شود كه امكان دارد كنترل آنها سخت باشد.
وي با تاكيد بر اينكه اولويت خوزستان در خشكسالي تامين آب شرب سالم است گفت:با توجه به شرايط فعلي شايد كارهاي عمراني و توسعه‌اي در خوزستان بايد كنار گذاشته شود و آب شرب سالم را به مردم برسانيم.
وي افزود: آورد سدهاي خوزستان نسبت به سال هاي گذشته حدود 60 تا 70 درصد كمتر است و به خاطر همين تصميماتي چون محدوديت كشت در ستاد خشكسالي اتخاذ شد تا بتوانيم آب شرب را تامين كنيم.

** بحران با شعار برطرف نمي شود
وي بيان كرد: وقتي بحران پيش مي آيد با شعارهاي عوام پسندانه برطرف نمي شود بلكه بايد تصميمات عملياتي گرفت.

** تب كريمه كنگو خطرناك در خوزستان مشاهده نشده
معاون سلامت اداره كل دامپزشكي خوزستان نيز با بيان اينكه بيماري‌هاي ناشي از انگل‌هاي خارجي در دوره خشكسالي حوزه دام را تهديد مي كند گفت: يكي از بيماري‌هاي خطرناكي كه به دنبال انگل‌هاي خارجي بروز پيدا مي‌كند تب كريمه كنگو است.
رضا اسدي گفت: امسال و پارسال مورد خطرناكي از بيماري تب كريمه كنگو در خوزستان مشاهده نشده است، و از ماه گذشته سمپاشي كلان در تمام دامداري هاي خوزستان آغاز شده است.
بازديد مشترك كارشناسان مركز بهداشت خوزستان و شهرستان‌ها و مسئولان شهرداري‌ها از جوي‌ها و كانال‌هاي روباز، كنترل و نظارت بر اجراي دقيق آهك‌پاشي، ضدعفوني جداول و ارايه گزارش مستمر به ستاد بحران، بازديد مشترك كارشناسان مركز بهداشت خوزستان و شهرستان‌ها و مسئولان آب و فاضلاب شهري و روستايي از ايستگاه‌هاي برداشت آب و شبكه‌هاي آب از مصوبات اين نشست بود.
همچنين نظارت دقيق بر كلرسنجي و وضعيت ميكروبي آب شرب، تجهيز مراكز درماني و همه مخازن و ايستگاه‌هاي پمپاژ به ژانراتور، آگاهي بخشي از سوي صدا و سيما، برگزاري همايش هاي ملي و منطقه‌اي درخصوص آب و كارگاه آموزش ملي و منطقه‌اي در خصوص بيماري‌هاي خشكسالي
و بيماري‌هاي مشترك انسان و دام در خوزستان، جداسازي آب شرب و آب خام در آبياري فضاي سبز از ديگر مصوبات اين نشست بود.
7164/ 6037