۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۳:۳۰
کد خبر: 82918571
T T
۰ نفر
دستگاه قضايي با حرمت شكنان ماه رمضان برخورد مي كند

قزوين-ايرنا-دادستان عمومي و انقلاب قزوين گفت: دستگاه قضايي با هر گونه حرمت شكني در ماه مبارك رمضان و تظاهر به روزه خواري قاطعانه برخورد مي كند.

به گزارش ايرنا به نقل از روابط عمومي دادگستري كل استان قزوين، حجت الاسلام والمسلمين اسماعيل صادقي نياركي روز پنجشنبه با اشاره به فرارسيدن ماه مبارك رمضان گفت: همه در يك جامعه اسلامي زندگي مي كنيم و به عنوان يك مسلمان موظفيم حرمت ماه مبارك رمضان را حفظ نماييم.
وي اضافه كرد: اگر افرادي بخواهند با هنجار شكني و به عمد تظاهر به روزه خواري كنند، بدانند كه دستگاه قضايي بدون اغماض و قاطعانه با آنها برخورد خواهد كرد.
داستان عمومي و انقلاب قزوين خاطر نشان كرد: با هماهنگي هاي صورت گرفته با كليه ضابطان قضايي، شهرداري ها و سازمان صنعت، معدن و تجارت خواستار اطلاع رساني و اقدامات پيشگيرانه در جهت حفظ حرمت ماه مبارك رمضان براي افراد جامعه شده ايم تا از روزه خواري در ملاعام، هتك حرمت ماه مبارك،وقوع جرم و ناهنجاري هاي اجتماعي در اين ايام پيشگيري شود.
اين مسئول قضايي استان قزوين تصريح كرد: چنانچه مشاهده شود افرادي با روزه خواري در ملاعام اقدام به ارتكاب اعمال مجرمانه نمايند، نسبت به دستگيري افراد مجرم و معرفي متهمان به مراجع قضايي و تشكيل پرونده قضايي اقدام خواهد شد.
حجت الاسلام صادقي نياركي گفت: صنوف متخلف نيز در اين حوزه در صورت رعايت نكردن ضوابط قانوني و مربوطه از سوي تيم هاي بازرسي و نظارتي به مراجع قضايي و انتظامي معرفي مي شوند و با واحدهاي صنفي و مراكز خدماتي كه بدون مجوز و بدون رعايت ضوابط به شهروندان يا مسافران ارائه خدمات نمايند با قاطعيت برخورد خواهد شد.
دادستان عمومي و انقلاب قزوين اظهار كرد: شعب ويژه اي براي رسيدگي به اين جرايم در ساعات اداري و غير اداري در نظر گرفته شده است تا زمان رسيدگي و اجراي مجازات قانوني براي حرمت شكنان ماه مبارك رمضان كاهش يابد.
وي به ماده 638 قانون مجازات اسلامي اشاره كرد و افزود: مطابق ماده مذكور هر كس به صورت علني در اماكن عمومي و معابر تظاهر به عمل حرامي كند، علاوه بر كيفر عمل به حبس از 10 روز تا 2 ماه يا تا 74 ضربه شلاق محكوم مي شود.
دادستان عموم و انقلاب قزوين همچنين گفت: در صورتي كه فردي مرتكب عملي شود كه نفس آن داراي كيفر نيست ولي عفت عمومي را جريحه‌دار كند فقط به حبس از 10 روز تا 2 ماه يا تا 74 ضربه شلاق محكوم خواهد شد.
حجت الاسلام صادقي نياركي در پايان خاطر نشان كرد: لازم است شهرداري ها، نهاد هاي فرهنگي، مسئولان ذيربط در خصوص حفظ حرمت ماه رمضان در طي سال اقداماتي به منظور فرهنگ سازي اين امر مهم انجام دهند تا شاهد چنين هنجارشكني هايي كه زيبنده يك جامعه اسلامي نيست، نباشيم.
6101*3013