۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۵:۵۳
کد خبر: 82919234
T T
۰ نفر

پيمان خواهرخواندگي شيراز و نانجينگ چين امضا شد

۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۵:۵۳
کد خبر: 82919234
پيمان خواهرخواندگي شيراز و نانجينگ چين امضا شد

شيراز-ايرنا- پيمان خواهرخواندگي شهرهاي شيراز و نانجينگ چين توسط شهرداران دو شهر امضا و زمينه همكاري هاي مشترك در حوزه هاي اقتصادي ، فرهنگي ، گردشگري و ...ميان اين دو شهر ايجاد شد.

روابط عمومي و امور بين الملل شهرداري شيراز روز جمعه به نقل از حيدر اسكندرپور در حاشيه آيين امضاي پيمان خواهرخواندگي شهرهاي شيراز و نانجينگ چين افزود: با عقد اين پيمان، همكاري هاي دو جانبه دو شهر در سه حوزه علمي- دانشگاهي، گردشگري و فرهنگي آغاز مي شود.
شهردار شيراز كه براي امضاي پيمان خواهرخواندگي به چين سفر كرده است، افزود: شيراز و نانجينگ شباهت هاي بسياري در زمينه هاي مختلف شهري از جمله وجود باغ هاي بزرگ و رويايي، دانشگاه هاي معتبر علمي و ظرفيت هاي جذب و توسعه گردشگري دارند كه با عقد اين پيمان زمينه انتقال دانش، تجربه و تخصص بين دو شهر فراهم مي شود.
وي با اشاره به رتبه و اعتبار دانشگاه هاي نانجينگ و شيراز گفت: تبادل هيأت علمي و دانشجو، به ويژه در زمينه مديريت شهري از برنامه هاي همكاري دو كشور و دو شهر خواهد بود.
اسكندرپور پيشينه ارزشمند تاريخي و وجود جاذبه هاي گردشگري را يكي ديگر از نقاط مشترك شيراز و نانجينگ دانست و خاطرنشان كرد: در صدد هستيم با خواهرخواندگي دو شهر، زمينه براي حضور هدفمند و بيش از پيش گردشگراني از كشور چين در شيراز فراهم شود تا با داشته ها و قابليت هاي اين شهر در زمينه فرهنگي، هنري، سرمايه گذاري و ... بيشتر آشنا شوند.
شهردار شيراز به وجود باغ هاي بزرگ و رويايي در شهر نانجينگ اشاره كرد و گفت: به اشتراك گذاشتن تجربه هاي مديريت شهري شيراز و نانجينگ در زمينه مسايل زيست محيطي و به طور ويژه حفظ بهينه باغ ها موضوع ديگري براي همكاري شهرداري دو شهر است.
وي با اشاره به اجراي مديريت يكپارچه شهري در شهر خواهرخوانده شيراز، افزود: اميدواريم پيمان خواهرخواندگي به توسعه همه جانبه دو شهر كمك و زمينه را براي تحقق مديريت يكپارچه شهري در شيراز نيز هموار كند.
شهردار نانجينگ نيز پس از امضاي پيمان خواهرخواندگي با شيراز گفت: وظيفه خود مي دانيم شيراز را به مردم نانجينگ، استان جيانگسو و هموطنان خود در تمامي شهرهاي كشور چين معرفي كنيم.
لان شائومين افزود: شيراز و نانجينگ شهرهاي باستاني در ايران و چين هستند كه بارها در طول تاريخ پايتخت كشور خود بوده اند و اين نشان دهنده جايگاه مهم اين دو شهر و قابليت هاي آنهاست.
شيراز پيش تر نيز با شهر چونگ چينگ كشور چين پيمان خواهرخواندگي امضا كرده و اكنون، نانجينگ، ششمين خواهرخوانده اين شهر به شمار مي آيد.
9873/ 2027