۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۳:۳۲
کد خبر: 82919884
T T
۰ نفر

بیش از 15 هزار ناشر از پرداخت مالیات معاف هستند

۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۳:۳۲
کد خبر: 82919884
بیش از 15 هزار ناشر از پرداخت مالیات معاف هستند

تهران- ایرنا- رئیس اتحادیه ناشران و كتابفروشان می گوید: بیش از 15 هزار ناشر در كشور فعالیت می كنند كه مطابق قانون، از پرداخت مالیات معاف هستند.

محمود آموزگار روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی ایرنا افزود: با توجه به معافیت ناشران از پرداخت مالیات، آنان باید اظهارنامه مالیاتی را به موقع تنظیم كنند.
وی اظهار كرد: بر اساس قانون معافیت موسسات انتشاراتی و كتابفروشان از پرداخت مالیات، اشخاص حقیقی و یا حقوقی كه از وزارت ‌فرهنگ و ارشاد اسلامی، مجوز فعالیت دارند از پرداخت‌ مالیات بر درآمد فعالیتهای انتشاراتی معاف هستند.
آموزگار با بیان اینكه اوضاع كتاب و كتابخوانی در كشور خوب نیست، اظهار كرد: اكنون وضعیت كتابخوانی در كشور بهتر نشده و ایران در مقایسه با سایر كشورهای دنیا، با رونق كم مطالعه كتاب از سوی افراد جامعه رو به رو است.
وی با تاكید بر ضرورت و اهمیت نیازسنجی در حوزه نشر، ادامه داد: ناشران باید با سلایق مردم در حوزه كتاب آشنا شوند تا بتوانند كتاب‌هایی متناسب با سلایق آن‌ها منتشر و عرضه كنند.
رئیس اتحادیه ناشران و كتابفروشان، بی رونقی كتابخوانی در كشور را نوعی هدر رفت سرمایه دانست و تصریح كرد: توسعه فرهنگ مطالعه و كتابخوانی، یك عزم همگانی می‌طلبد و تقویت ناشران در زمینه نشر و تبلیغات كتاب امری ضروریست.
آموزگار، نقش خانواده را نیز در ترویج فرهنگ كتابخوانی مهم دانست و گفت: محیط و شرایط خانواده، طرز تفكر و نگرش والدین در رابطه با مطالعه و كتابخوانی، وجود كتابها و نشریات قابل دسترس، می تواند گام موثری در تقویت و گسترش فرهنگ كتابخوانی باشد.
فراهنگ**9022**1055