۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۵:۴۰
کد خبر: 82920059
T T
۰ نفر
رسانه آمریكایی: «كی روش» اسپانیا و پرتغال را خوب می شناسد

تهران - ایرنا - روزنامه آمریكایی «میامی هرالد» با اشاره به سابقه سرمربیگری كارلوس كی روش در تیم های رئال مادرید و پرتغال نوشت: سرمربی كنونی تیم ایران به خوبی از تیم های اسپانیا و پرتغال حریفان تیمش در جام جهانی 2018 روسیه شناخت دارد.

به گزارش روز شنبه ایرنا، تارنمای خبری میامی هرالد در فاصله كمتر از یك ماه تا آغاز جام جهانی، به بررسی تیم های حاضر در گروه «بی» پرداخته است.
در بیست و یكمین دوره جام جهانی فوتبال كه به میزبانی روسیه برگزار می شود، تیم های ایران، مراكش، پرتغال و اسپانیا در گروه «بی» با یكدیگر همگروه هستند.

* ایران
تیم ایران در 12 بازی گذشته خود در جام جهانی فقط یك برد داشته است و این بار به دنبال نمایش بهتری است. كارلوس كی روش سرمربی ایران با اسپانیا و پرتغال كاملا آشنایی دارند. او سابقه سرمربیگری رئال مادرید و تیم ملی پرتغال را در كارنامه دارد.

* مراكش
شیرهای اطلس با 6 برد و بدون دریافت یك گل در مرحله مقدماتی به جام جهانی صعود كردند و می توانند شگفتی ساز شوند. دفاع مراكش با حضور مهدی بن عطیه و كریم الاحمدی نقطه قدرت تیم است. حكیم زیاش و خالد بوطیب 31 ساله حملات را رهبری می كنند. اولین دیدار این تیم مقابل ایران سرنوشت ساز است و دو تیم بدنبال كسب سه امتیاز این دیدار خواهند بود.

* پرتغال
قهرمان اروپا به رهبری كریستیانو رونالدو ستاره رئال مادرید با 9 برد در 10 بازی در رقابتهای مقدماتی جام جهانی، به تورنمنت روسیه صعود كرد. این تیم در هر بازی میانگین سه گل را به ثمر رسانده است. رونالدو با آنكه سن او بالاتر رفته است، اما همچنان قدرت گلزنی دارد و یكی از بهترین تمام كننده های فوتبال است.

* اسپانیا
این دوره از رقابتهای جام جهانی می تواند شاهد خداحافظی گروهی از بازیكنان كهنه كار اسپانیایی باشد كه در دهه گذشته با سبك بازی خود چشم ها را خیره كردند. آندرس اینیستا 34 ساله كه به زودی بازنشسته می شود، می خواهد پایان عالی داشته باشد. راموس كاپیتان تیم، پیكه، سرخیو بوسكتس، داوید سیلوا همگی در این تیم حضور دارند. یولن لوپتگی سرمربی اسپانیا باید بازیكنان قدیمی را در كنار بازیكنان جوانتر شامل ایسكو، كوكه، ماركو آسنسیو و آلوارو موراتا بكار گیرد.
پیش بینی می شود اسپانیا به عنوان صدرنشین و پرتغال به عنوان تیم دوم گروه به مرحله حذفی راه یابند.
به گزارش ایرنا، تیم ملی فوتبال كشورمان دیدار خود با تیم های مراكش، اسپانیا و پرتغال را به ترتیب در روزهای 25 خرداد، 30 خرداد و 4 تیرماه برگزار می كند.
ورزشی**1584**1597