۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۳:۰۲
کد خبر: 82920794
T T
۰ نفر

امام جمعه بجنورد: صداوسيما به زكات بيشتر بپردازد

۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۳:۰۲
کد خبر: 82920794
امام جمعه بجنورد: صداوسيما به زكات بيشتر بپردازد

بجنورد- ايرنا- نماينده ولي فقيه در خراسان شمالي و امام جمعه بجنورد با بيان اينكه در تبليغات محاسن و مزاياي پرداخت زكات هنوز به نقطه اي نرسيده ايم كه مردم توجيه شوند، گفت: صدا وسيما بايد به اين موضوع بيشتر بپردازد.

به گزارش ايرنا حجت الاسلام ابوالقاسم يعقوبي روز يكشنبه در جلسه شوراي زكات در استان اظهاركرد: بايد صدا و سيماي استان در طول سال درباره مزاياي پرداخت زكات، مسائل شرعي و موضوعاتي مرتبط با اين مهم، برنامه اي را پخش كند تا مردم بيشتر با اين فريضه واجب الهي آشنا شوند.
وي گفت: مساله تبليغات و اطلاع رساني در ميان مردم، نقش موثري در نهادينه كردن فرهنگ زكات در جامعه دارد.
حجت الاسلام يعقوبي افزود: بايد قبل از برداشت گندم و بعد از آن به مدت 2 تا سه ماه، صدا و سيما به موضوع پرداخت زكات و اهميت آن در دين مبين اسلام و روايات بپردازد تا مردم و كشاورزان بيشتر با اين فريضه واجب آشنا شوند.
وي ادامه داد: پرداختن خمس و زكات وسيله رشد و نمو و بركت در مال است، همان گونه كه براي روزه و نماز دغدغه داريم بايد براي پرداختن زكات هم همينطور باشد.
حجت الاسلام يعقوبي گفت: اينكه انسان بتواند بخشي از مال و دارايي خود را به عنوان صدقه، زكات، خمس و ... از خود جدا كند، نوعي بندگي خدا است.
وي به پرداخت زكات فطريه هم اشاره و اظهاركرد: تعدد صندوق هاي جمع آوري زكات فطريه كنترل شود تا مردم دچار سرگرداني نشوند و همچنين اينكه فاصله صندوق ها از يكديگر در سطح شهر رعايت شود.
اخبار خراسان شمالي را در پيام رسان سروش اخبار ايرنا خراسان شمالي به نشاني 🆔 @IRNABOJNURD پيگيري كنيد.
ع/ 6042