۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۲:۴۰
کد خبر: 82921288
T T
۰ نفر
نماینده پارلمان اروپا خواستار تحریم رژیم صهیونیستی شد

تهران - ایرنا - «پاتریك لو هایریك» نماینده پارلمان اروپا در پی كشتار مردم غزه به دست نظامیان صهیونیست، خواستار اعمال مجازات هایی علیه رژیم صهیونیستی شد.

به نوشته روز یكشنبه روزنامه القدس العربی، لو هایریك در حاشیه نشستی در مقر پارلمان اروپا در بروكسل، گفت: اسرائیل، فلسطین را اشغال و غزه را به یك زندان باز تبدیل كرده است.
وی افزود: اسرائیل تمام قوانین بین المللی و متن و روح قراردادهای شراكت میان ما را نقض كرده است.
این نماینده از حزب كمونیست فرانسه گفت: در غزه دستكم 40 فلسطینی طی یك تظاهرات مسالمت آمیز كه در آن كودكان، كشاورزان و روزنامه نگاران حضور داشتند، كشته شدند.
وی ادامه داد: اتحادیه اروپا باید سقف خواسته های خود از جمله تشكیل یك كمیته مستقل تحقیق در خصوص وقایع غزه، رفع محاصره غزه و توقف شهرك سازی ها و تخریب منازل فلسطین ها را بالابرده و اكنون تحریم هایی علیه اسرائیل اعمال كند.
پیش از این نیز «ژان لوك ملانشن» از اعضای حزب چپ فرانسه گفته بود: صلح زیر ضربات نتانیاهو از بین رفت.
از سوی دیگر ژان ماری لوپن رهبر و موسس حزب جبهه ملی و راست گرا فرانسه نیز خواستار توقف كشتار مردم فلسطین به دست صهیونیست ها شد.
در جریان تیراندازی نظامیان صهیونیست به راهپیمایان معترض به انتقال سفارت آمریكا به قدس، 61 فلسطینی شهید و بیش از دو هزار نفر مجروح شدند. این اقدام صهیونیست ها با اعتراض جامعه جهانی و محكومیت این رژیم همراه شد.
شورای حقوق بشر سازمان ملل نیز جمعه این هفته پیش نویس قطعنامه پیشنهادی پاكستان و سایر كشورهای مسلمان را كه خواستار اعزام هیات تحقیق مستقل و بین المللی این شورا برای بررسی جنایات اسرائیل است، بررسی می كند.
شبك**9365**3404
۰ نفر