۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۱:۰۵
کد خبر: 85102035
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نماینده پارلمان فرانسه: فلسطینی‌ها در شرایط آپارتاید قرار دارند

تهران- ایرنا- نماینده پارلمان ملی فرانسه با انتقاد از رویکرد سرکوب رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی، تاکید کرد: وضعیت فلسطینی‌ها از نظر حقوقی تحت شرایط آپارتاید (تبعیض نژادی) قرار دارد.

به گزارش روز جمعه ایرنا به نقل از تارنمای روزنامه لو فیگارو، ژان-پل لکوک (Jean-Paul Lecoq) روز گذشته در حمایت از قطعنامه‌ای که برخی نمایندگان پارلمان ملی در محکومیت «نهادسازی رژیم آپارتاید توسط اسرائیل» ارایه کرده بودند، اظهار داشت: سیاست استعمار مغایر با قانون بین‌المللی است.

وی که حمایت برخی نمایندگان احزاب چپ به ویژه «فرانسه تسلیم‌ناپذیر» و اکولوژیست‎‌ها را به همراه داشت، از حق انتقاد از انحراف سیاسی غیرلیبرال و یک دولت استعماری [رژیم صهیونیستی] دفاع کرد.

این نماینده پارلمان فرانسه برای تایید سخنان خود به صدها قطعنامه سازمان ملل، مجمع پارلمانی شورای اروپا و گزارش‌ها و تحقیق‌های منتشر شده توسط سازمان‌های غیردولتی در محکومیت اقدامات رژیم صهیونیستی اشاره کرد.

ژان-پل لکوک در توصیف رژیم اسرائیل تاکید کرد: این یک رژیم نهادینه شده (...) با هدف ظلم یک گروه بر گروه دیگر است.

لو فیگارو یادآوری کرده است که سخنان وی مورد انتقاد برخی نمایندگان از جمله در اردوگاه ریاست جمهوری، احزاب راست و راست افراطی و همچنین نماینده موسسات یهودی در فرانسه(Crif) قرار گرفت و در نهایت این قطعنامه ۷۱ رای موافق و ۱۹۹ رای مخالف رد شد.

این قطعنامه که الزام‌آور نبود، به رسمیت شناختن کشور فلسطین، ارائه قطعنامه در سازمان ملل برای تحمیل تحریم شدید تسلیحاتی بر اسرائیل و لغو بخشنامه‌های ممنوعیت فراخوان برای تحریم محصولات شهرک‌های [اسرائیلی] را از دولت فرانسه درخواست می‌کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha