۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۲۱:۲۷
کد خبر: 82922207
T T
۰ نفر

شهرداري همدان پايلوت توسعه ورزش هاي همگاني باشد

۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۲۱:۲۷
کد خبر: 82922207
شهرداري همدان پايلوت توسعه ورزش هاي همگاني باشد

همدان- ايرنا- رئيس هيات ورزش هاي همگاني همدان و منطقه 7 كشور گفت: شهرداري همدان با توجه به ظرفيت هاي موجود بايد پايلوت توسعه ورزش هاي همگاني باشد.

به گزارش ايرنا، هادي سبزواري روز دوشنبه در نشست دوجانبه سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري و هيات ورزش هاي همگاني استان همدان، اظهار داشت: در تمامي شهرهاي كشور، شهرداري در كنار هيات ورزش هاي همگاني مشوق و ترويج دهنده ورزش عمومي و شهروندي است و انتظار داريم اين رويكرد در همدان نيز تقويت شود.
وي بيان كرد: ورزش هاي همگاني همدان با 53 رشته، پرجمعيت ترين هيات ورزشي استان به شمار مي رود و هم اينك از جمعيت 75 هزار نفري ورزشكاران سازمان يافته همدان، 15 هزار ورزشكار عضو هيات همگاني هستند.
سبزواري خاطرنشان كرد: علاوه بر اين نيز 200 هزار ورزشكار به صورت متناوب در برنامه هاي مختلف ورزش هاي همگاني همدان شركت مي كنند.
وي با تاكيد بر لزوم بهره برداري لازم از فضاهاي موجود در پارك هاي همدان گفت: باتوجه به استقبال چشمگير مردم از ورزش همگاني، مي طلبد تا مديريت شهري فضايي محصور و مشخص را به اين حوزه اختصاص دهد.
سبزواري افزود: امروزه ورزش همگاني بدون تخصص ويژه، به راحتي قابل آموزش به عموم مردم است و همه رده هاي سني مي توانند امكان ورزش در كنار يكديگر را داشته باشند.
وي خاطرنشان كرد: ورزش همگاني همدان هم اينك رتبه دوم كشور را داراست و در بسياري از برنامه ها حرف اول را مي زند.
سبزواري يادآور شد: همدان جزو معدود استان هايي است كه همه ساله چندين همايش بزرگ پياده روي را برگزار مي كند و تاكنون 15 همايش بزرگ به صورت پخش مستقيم از شبكه سوم سيما را داشته ايم.
وي افزود: شهرداري ها مي توانند از ظرفيت پخش مستقيم همايش ها از شبكه سوم سيما و شبكه هاي بين المللي، نسبت به معرفي هرچه بهتر ظرفيت هاي موجود استفاده كنند به ويژه اينكه همدان امسال ميزبان رويداد 'همدان 2018' است.
رئيس هيات ورزش هاي همگاني همدان با اشاره به جايگاه مطلوب ورزش صبحگاهي استان گفت: هم اينك 22 ايستگاه بانوان و 14 ايستگاه آقايان را در سطح شهر همدان فعال داريم و به دنبال ترويج ورزش عصرگاهي هستيم.

** مشاركت همه جانبه شهرداري در ورزش همگاني
مشاور شهردار و سرپرست مديرعاملي سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري همدان نيز در اين نشست گفت: شهرداري همدان رويكرد حمايتي و مشاركتي براي توسعه ورزش همگاني دارد.
حسن محمدي افزود: شهرداري نقش بسيار موثر در ترويج و توسعه ورزش همگاني دارد و خوشبختانه شهردار همدان كه از جنس ورزش است، توجه جدي به اين مقوله دارد.
وي بيان كرد: انتظار داريم تمامي برنامه هاي مشاركتي شهرداري و هيات ورزش هاي همگاني به صورت زمانبندي مشخص، اصولي و رسمي در طول سال برگزار شود و شاهد حضور گسترده شهروندان باشيم.
محمدي اضافه كرد: توسعه ورزش صبحگاهي، عصرگاهي، پياده روي، دوچرخه سواري عمومي و ساير همايش هاي مردمي مدنظر شهرداري همدان است كه مي طلبد با مشاركت هيات ورزش هاي همگاني به شكل گسترده و موثر برگزار شود.
وي خاطرنشان كرد: امضاي تفاهم نامه همكاري مي تواند برنامه هاي اجرايي را به صورت رسمي و اصولي پيش ببرد و برهمين اساس نياز است با تشكيل كميته مشترك كارشناسان ورزش همگاني و نيز سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري، نسبت به زمينه هاي همكاري مشترك به بحث و بررسي پرداخت.
محمدي بيان كرد: آماده هرگونه همكاري براي استفاده بهينه از ظرفيت پارك ها براي ورزش هاي همگاني هستيم.
وي با تاكيد بر ايجاد جاده سلامت گفت: اين طرح نياز به كار كارشناسي و الگوبرداري از شهرهاي موفق در ايجاد آن دارد تا ضمن تشريح در شوراي اسلامي شهر همدان نسبت به تصويب طرح اقدام كرد.
محمدي برگزاري سه شنبه هاي بدون خودرو را مهم دانست و گفت: انتظار داريم اين طرح با توجه به موقعيت فرهنگي و اجتماعي شهر همدان اجرايي شود.
وي با تاكيد بر لزوم همكاري اصحاب رسانه در ترويج ورزش هاي همگاني گفت: ورزش هاي همگاني ويژه عام مردم است و همه بايد در توسعه آن كمك كنند.
محمدي از هيات ورزش هاي همگاني استان همدان خواست تا نسبت به برگزاري برنامه اي باشكوه در عيدسعيد فطر با مشاركت شهرداري همكاري لازم را داشته باشد.
7520/2090