۲ خرداد ۱۳۹۷، ۱۰:۵۲
کد خبر: 82923634
T T
۰ نفر
افزايش غلظت ريزگردها در كرمان منجر به تشكيل ستاد بحران شد

كرمان - ايرنا - سرپرست اداره كل مديريت بحران استان كرمان گفت: افزايش غلظت ريزگردها در كرمان منجر به تشكيل ستاد بحران در استانداري شد.

مجيد سعيدي روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: اوايل صبح امروز هشدار افزايش غلظت ريزگردها از طريق پيامك به روساي دستگاه اجرايي و اعضاي مديريت بحران ارسال شد.
وي اظهار داشت: هماهنگي لازم با ادارات محيط زيست و هواشناسي به منظور پايش غلظت گرد و غبار و ماندگاري آن در هواي شهر كرمان انجام شد.
وي با بيان اينكه به منظور مديريت بهتر شرايط، اوايل صبح امروز با مديريت اداره ورزش و جوانان، آموزش و پرورش و ساير ادارات مربوطه تماس برقرار شد گفت: در اين راستا اماكن ورزشي كرمان امروز به دليل ناسالم بودن هوا غيرفعال خواهند بود.
سرپرست اداره كل مديريت بحران استان كرمان ادامه داد: به مسئولان اداره كل آموزش و پرورش استان كرمان نيز اعلام شد به دليل شرايط ناسالم هوا از نگه داشتن بي مورد دانش آموزان بعد از اخذ امتحان در مدارس خوداري و هشدارهاي لازم به دانش آموزان در اين مورد ارائه شود.
وي تاكيد كرد: همچنين تاكيد شد تدابير لازم از طريق پليس راهور و راهنمايي و رانندگي نيز در محورهاي مواصلاتي انديشيده و به رانندگان تذكرات لازم به منظور حفظ ايمني داده شود.
وي تاكيد كرد: دانشگاه علوم پزشكي كرمان نيز به منظور افزايش آمادگي لازم مراكز درماني براي پذيرش بيماران احتمالي ناشي از افزايش گرد و غبار، اعلام آمادگي كرده است.
سعيدي افزود: همچنين مقرر شد دانشگاه علوم پزشكي هشدارهاي لازم را براي جلوگيري از حضور كودكان، افراد سالمند، باردار، بيماران قلبي و ريوي در محيط هاي باز به مردم ارائه كند.
وي تاكيد كرد: افراد سالم نيز از حضور در فضاي باز خوداري كنند و در صورت اجبار با ماسك و پارچه مرطوب جلوي بيني و دهان خود را بپوشانند.
سرپرست اداره كل مديريت بحران استان كرمان توصيه كرد: مردم از بسته بودن در و پنجره اتاق هاي خانه اطمينان حاصل كنند و حتي دريچه هاي كولر را نيز بپوشانند.
وي اظهار كرد: با توجه به اينكه غلظت گرد و غبار در شهر كرمان تا دقايقي قبل به 259 رسيده است در صورت افزايش اين مقدار و تاييد رياست ستاد بحران از ادامه فعاليت كاركنان ادارات جلوگيري خواهد شد.
وي تاكيد كرد: بر اساس اعلام اداره كل هواشناسي استان كرمان غلظت گرد و غبار تا بعد از ظهر امروز در شهر كرمان كاهش خواهد يافت.
گرد و غبار از ساعات اوليه صبح امروز آسمان شهر كرمان و رفسنجان را پوشانده و فعاليت هاي روزانه را براي برخي از افراد گروه هاي سني حساس مانند كودكان، افراد مسن و بيماران قلبي و ريوي با مشكل مواجه كرده است.
شعاع ديد در كرمان امروز به كمتر از 700 متر كاهش پيدا كرده است.
3029