۲ خرداد ۱۳۹۷، ۱۳:۰۰
کد خبر: 82923832
T T
۰ نفر

اردبيل 30 درصد تنوع گونه هاي جانوري كشور را دارد

۲ خرداد ۱۳۹۷، ۱۳:۰۰
کد خبر: 82923832
اردبيل 30 درصد تنوع گونه هاي جانوري كشور را دارد

اردبيل - ايرنا - مديركل حفاظت محيط زيست اردبيل گفت: اين استان 30 درصد از تنوع گونه هاي جانوري كشور را دارد و براين اساس حضور و تقويت محيط بانان براي حفاظت از تنوع زيستي آن ضروري است.

به گزارش ايرنا ، محمد خداپرست روز چهارشنبه در آيين گراميداشت روز جهاني تنوع زيستي، با تجليل از زحمات شبانه روزي محيط بانان استان در حفاظت از گونه هاي گياهي و جانوري افزود: اين استان 15 درصد از تنوع گونه هاي گياهي كشور را نيز دارد.
وي گفت: روز هاي اخير ماموران يگان حفاظت محيط زيست شهرستان خلخال در منطقه آق داغ خلخال موفق به تهيه عكس و فيلم از 2 قلاده پلنگ شدند كه شناسايي منطقه با كمك افراد محلي صورت گرفته و اين نشان دهنده اهميت و نقش جوامع محلي در حفظ تنوع زيستي است.
او اظهار كرد: برنامه عمل حفاظت و مديريت گونه هاي جانوري در معرض خطر انقراض در استان اردبيل با 2 گونه جانوري خرس قهوه اي و غاز پيشاني سفيد كوچك در حال اجراست.
خداپرست تخريب زيستگاه، شكار و صيد غيرمجاز و تغييرات اقليمي را از موارد اصلي تهديد تنوع زيستي ذكر كرد و افزود: در سال 96 ماموران يگان حفاظت محيط زيست استان اردبيل موفق به دستگيري 255 متخلف شدند و با فرهنگ سازي و ترويج حفاظت از محيط زيست شاهد كاهش تخلفات زيست محيطي خواهيم بود.
وي استفاده از شيوه هاي نوين حفاظت از مناطق و تهيه اطلس مهره داران استان را از جمله برنامه هاي اداره كل در راستاي حفظ تنوع زيستي ذكر كرد.
تنوع اقليمي ، تنوع زيستي و غناي گونه هاي گياهي و جانوري و وجود زيستگاه هاي متنوع از قابليت ها و ويژگي هاي محيط زيست طبيعي استان اردبيل است.
6018/ 1257