۳ خرداد ۱۳۹۷، ۱۳:۱۶
کد خبر: 82924846
T T
۰ نفر

بيش از 4 هزار سند تك برگ در نقده صادر شد

۳ خرداد ۱۳۹۷، ۱۳:۱۶
کد خبر: 82924846
بيش از 4 هزار سند تك برگ در نقده صادر شد

اروميه- ايرنا- مسوول روابط عمومي اداره كل ثبت اسناد و املاك آذربايجان غربي با اشاره به صدور سندهاي تك برگ از شهريور سال 1389 در تمامي شهرستان ها، گفت: در حدود هشت سال گذشته چهار هزار و 888 سند تك برگ در شهرستان نقده صادر شده و در اختيار مالكان قرار گرفته است.

بهزاد عبادي روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: طرح تعويض اسناد دفترچه اي و صدور سند تك برگ در برنامه پنج ساله ششم توسعه يكي از ملزومات قانوني است كه با هدف تثبيت مالكيت اراضي و واحدهاي مسكوني انجام مي شود.
وي با اشاره به مهمترين مزاياي اين طرح، بيان كرد: اين اسناد داراي ايمني بالايي نسبت به اسناد قبلي بوده و موارد امنيتي به كار رفته در اين اسناد باعث مي شود تا جعل اين اسناد بسيار مشكل شود.
وي اضافه كرد: پالايش اسناد مالكيت، به دست آوردن آمار دقيقي از اسناد شهرستاني، رفع مشكلات در اسناد، بهره مندي از نقشه هاي يوتي ام (UTM) و سهولت در تعيين وضعيت مكاني املاك از مهمترين مزاياي اجراي اين طرح است.
مسوول روابط عمومي اداره كل ثبت اسناد و املاك آذربايجان غربي بيان كرد: هزينه تعويض اسناد دفترچه اي و صدور سند تك برگي 500 هزار ريال بوده و در كمتر از 2 روز اسناد آماده مي شود و به دست صاحبان املاك مي رسد.
عبادي ادامه داد: شهروندان و صاحبان اسناد دفترچه اي در اسرع وقت نسبت به تعويض دفترچه هاي خود اقدام كنند تا براي تمامي املاك و زمين هاي اين شهرستان سند تك برگ كاداستر صادر شود.
به گزارش ايرنا 225 دفتر اسناد رسمي و 220 دفتر ازدواج و طلاق در آذربايجان غربي فعاليت دارد و به واسطه احراز هويت ديجيتال و الكترونيكي شدن انواع خدمات، جلوي هرگونه سوء استفاده و دستكاري در اسناد گرفته شده و جعل و دخل و تصرف در اسناد تك برگي نيز به صفر رسيده است.
حدود يك ميليون و 300 هزار سند دفترچه اي منقوله دار در آذربايجان غربي صادر شده است.
8135/3072