۶ خرداد ۱۳۹۷، ۱۰:۲۵
کد خبر: 82926952
T T
۰ نفر
بیش از 14 میلیارد ریال زكات در دیواندره جمع آوری شد

سنندج - ایرنا - رئیس كمیته امداد امام خمینی(ره) دیواندره گفت: سال گذشته با همكاری مردم و عاملان زكات در این شهرستان 14 میلیارد و 300 میلیون ریال زكات جمع آوری شد.

محمد ایازی روز یكشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: 935 میلیون و 457 هزار ریال از زكات جمع آوری شده به امور نیازمندان، چهار میلیارد و 119 میلیون ریال سهم فقرا و 6 میلیارد و 865 میلیون ریال صرف پروژه های عام المنفعه شده است.
وی با بیان اینكه باقی مانده این مقدار زكات برای توانمند سازی مددجویان هزینه شد، ابراز امیدواری كرد امسال نیز این شورا با كمك های بیشتر اعضا و مردم بتواند بیش از تعهداتش در خصوص جمع آوری زكات عمل كند.
ایازی با اشاره به احیای فریضه زكات در جامعه تاكید كرد: برای تحقق این موضوع مهم، ائمه جمعه و جماعات می توانند نقش بسزایی در فرهنگ سازی و نهادینه كردن آن در بین اقشار جامعه داشته باشند.
وی یادآور شد: امسال جلسه های شورای زكات به صورت سه ماه یكبار برگزار می شود و عملكرد این شورا از طریق رسانه ها برای مردم اطلاع رسانی خواهد شد.
ایازی گفت: جمع آوری گندم از كشاورزان، توزیع اقلام فرهنگی و تبلیغی، اعزام مبلغ و روحانی به روستاها، گفت و گوی چهره به چهره با كشاورزان، برگزاری نشست های شورای زكات، ارسال پیامك های تبلیغی، برگزاری آیین های خاص بیان جایگاه دینی زكات و فعالیت های ترویجی توسط مبلغان آموزش دیده از جمله فعالیت های شورای زكات دیواندره است.
یك هزار و 846 خانوار با سه هزار و 700 نفر جمعیت زیر پوشش كمیته امداد دیواندره هستند.
شهرستان دیواندره با جمعیت 90 هزار نفری در 85 كیلومتری جنوب غربی سنندج قرار دارد.
7353/9102