۶ خرداد ۱۳۹۷، ۱۲:۱۶
کد خبر: 82927133
T T
۰ نفر

اوج گیری مافیای پرواز در تعطیلات

۶ خرداد ۱۳۹۷، ۱۲:۱۶
کد خبر: 82927133
اوج گیری مافیای پرواز در تعطیلات

مشهد- ایرنا- همزمان با نزدیك شدن به تعطیلات نیمه خرداد برخی شركت های هواپیمایی موقعیت را غنیمت شمرده و همزمان با افزایش تقاضا، بازار سیاه برای عرضه بلیت ایجاد كرده اند.

به گزارش ایرنا، طی 48 ساعت گذشته نرخ سرسام آور بلیت پروازهای داخلی سوژه ای برای شبكه های مجازی شده و برخی شركتها با توجه به افزایش تقاضای سفر در تعطیلات پنج روزه نیمه خرداد پروازهای خود را حتی تا سه برابر قیمت روزهای عادی نرخ گذاری كرده اند.
در این میان كلانشهر مشهد نیز با دارا بودن دومین فرودگاه پرترافیك كشور از این بازار سیاه درامان نمانده و اعمال نرخ های مختلف از 500 هزار تا 650 هزار تومان برای پروازهای مشهد - تهران و همچنین نرخ های حداقل 2برابری برای شهرهای پرتقاضا به گوش می رسد.
البته با جستجو در سایتهای اینترنتی نرخ پرواز مشهد - تهران در روز 12 و 13 خرداد توسط شركتهای مختلف از 112 هزار تا 560 هزار تومان و بلیت تهران - مشهد برای 16 خرداد ماه با نرخ های متغیر از 140 هزار تا 600 هزار تومان اعلام شده است.
یكی از شهروندان مشهد در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: هنگامی كه در اولین روز هفته جاری برای خرید بلیت پرواز مشهد - تهران برای تعطیلات هفته آینده به دفتر هواپیمایی مراجعه كردم با نرخ های گزاف روبرو شدم.
حمید عمادی افزود: وقتی علت این افزایش نرخ را پرسیدم گفتند تقاضا برای سفر زیاد است و پروازها به سرعت پر می شوند.

* با هرگونه گران فروشی برخورد می شود
مدیر كل تعزیرات حكومتی خراسان رضوی نیز در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: آزادسازی نرخ و چارتر فروشی این تبعات را نیز به همراه دارد.
حمیدرضا كریم افزود: به طور معمول گران فروشی ها خارج از شبكه توزیع و عرضه بلیت و توسط شركتهای زیرزمینی اعمال می شود.
وی اظهار كرد: در صورت وجود شكایت مردمی این سازمان به طور جدی با هر تخلف برخورد خواهد كرد.

*محكومیت یك میلیاردی برای 46 تخلف شركتهای هواپیمایی
كریم گفت: پارسال به 46 پرونده تخلف شركتهای هواپیمایی رسیدگی شد و این شركتها در مجموع به پرداخت یك میلیارد و 214 میلیون و 581 هزار و 975 ریال محكوم شدند.
وی افزود: هرگونه گران فروشی در هر صنفی تخلف است لذا شهروندان می توانند در صورت مشاهده این تخلفات موضوع را به اداره تعزیرات حكومتی گزارش كنند.

*نرخ ها شناور است
مدیركل شركت هواپیمایی ایران ایرتور در خراسان رضوی نیز به خبرنگار ایرنا گفت: بهای بلیت هواپیما شناور است و شركتهای هواپیمایی نرخ ثابت ندارند.
حسین ترابیان افزود: نرخ ها در برخی روزها ارزان تر و در برخی روزها گرانتر است.
وی اظهار كرد: شهروندان به فضای مجازی اطمینان نكنند و برای آگاهی از نرخ پروازها به سایتهای مرجع و مورد تایید مراجعه نمایند.

*سایتهای متخلف و گران فروش از تهران هدایت می شوند
رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و گردشگری خراسان‌رضوی نیز به خبرنگار ایرنا گفت: اغلب سایتهایی كه بلیت پرواز با نرخ زیاد به فروش می رسانند از تهران هدایت می شوند.
سعید ولی زاده افزود: سقف قیمت بلیت مشهد - تهران در ایام تعطیلات نیمه خرداد ماه طبق نرخ مصوب بین 220هزار تا 450 هزار تومان است و فروش بلیت بیش از این نرخ تخلف و گران فروشی است.
وی اظهار كرد: تمام سایتهای فروش بلیت در داخل استان به صورت مداوم بررسی می شود و چنانچه تخلفی مشاهده شود با همكاری پلیس فتا با آنها به صورت قاطع برخورد خواهد شد.
وی گفت: از یك ریال افزایش قیمت نیز نخواهیم گذشت لذا شركتهای هواپیمایی نرخ مصوب در عرضه بلیت را مدنظر داشته باشند.
ولی زاده افزود: شهروندان نیز برای تهیه بلیت به دفاتر مجاز مراجعه كنند تا در دام سایتهای غیرمجاز و كلاهبردار گرفتار نشوند.
7505/ 6053