۸ خرداد ۱۳۹۷، ۸:۲۴
کد خبر: 82928801
T T
۰ نفر
طرح ورزشي روستا به روستا در چهارمحال و بختياري آغاز شد

شهركرد-ايرنا- طرح ورزشي روستا به روستا از سوي هيات ورزش روستايي و عشايري چهارمحال و بختياري از روز سه شنبه آغاز شد.

رئيس هيات ورزش روستايي عشايري چهارمحال و بختياري گفت: اين طرح در قالب جشنواره ورزشي فرهنگي روستاييان چهارمحال و بختياري تا پايان تابستان ادامه دارد.
فخرالدين اسدي در گفت و گو با ايرنا افزود: در اين طرح ورزشي روستاهايي كه امكانات ورزشي دارند،برنامه هاي ورزشي روستاهاي همجوار را پوشش مي دهند.
به گفته وي، در اين طرح ورزشي، بازي هاي بومي محلي با حضور روستاييان بخشها و شهرستان ها از سوي جوانان برگزار مي شود.
وي به وجود 110 خانه ورزش روستايي در چهارمحال و بختياري اشاره كرد و گفت: امسال 3ميليارد ريال با همكاري فدراسيون هيات ورزش روستايي و عشايري و اداره كل ورزش و جوانان براي تجهيز خانه هاي ورزشي اختصاص يافته است.
اسدي مي گويد: بازي هاي بومي و محلي يكي از ظرفيت هاي مطلوب براي جذب گردشگري است، اما بايد زمينه هاي اين ظرفيت به صورت بين بخشي فراهم شود.
وي افزود: بازي هاي بومي و محلي هر منطقه مي تواند در جذب گردشگران داخلي و خارجي اثرگذار باشد و در چهارمحال و بختياري بدليل وجود بافت عشايري در بخشي از شهرستان ها هنوز بازي هاي بومي و محلي در بين جوانان مرسوم است.
به گفته وي، 6 رشته ورزشي از سوي جوانان روستايي و عشايري در استان برگزار مي شود كه ' دارلپان ' و ' لي لي مرحله اي ' ريشه تاريخي در استان دارند.
اكنون بيش از 800 روستا در چهارمحال و بختياري وجود دارد كه اميد است تا پايان برنامه ششم توسعه خانه ورزش در اين روستاها داير و فعال شود.
به گزارش ايرنا، هم اكنون بيش از 800 روستا در چهارمحال و بختياري در 9 شهرستان با بيش از 450هزار نفر وجود دارد.
2097